کرونا باعث افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد مهری با اشاره به ارائه  خدمات بهداشت عمومی به مردم به ویژه گروه‌های پرخطر پس از شیوع بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی پس از  شیوع بیماری کرونا و به خصوص در دوران پسا کرونا دریافت خدمات بهداشتی درمانی است که متاسفانه برخی از مردم از این موضوع غافل شده اند.

اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی و  عضو انجمن متخصصان بهداشت ایران ادامه داد: یکی از مسائل مهم بحث مراقبت‌های بهداشتی و انجام به موقع چکاپ بیماران و به خصوص گروه‌های پرخطر است به طوری که برخی از واکسیناسیون ها به دلیل شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاده است، بیمارانی که  تحت نظر مراقبان سلامت، ماماها و کارشناسان بهداشت بودند به دلیل شیوع بیماری کرونا  به مراکز بهداشتی درمانی کشور مراجعه نمی‌کنند که این موضوع سلامت بیماران به شدت تهدید می کند، کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز بهداشتی- درمانی در زمان شیوع بیماری کرونا باعث افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در کشور می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت از سرگیری مراجعه بیماران و به خصوص افراد پرخطر به خانه‌های بهداشت و پایش سلامت آنها توسط مراقبان سلامت است، در حال حاضر پزشکان در زمینه ارائه خدمات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و مردم نباید در دوران شیوع بیماری کرونا از مشکلات و دیگر مسائل حوزه سلامت مثل بیماری‌های غیر واگیر غافل شوند، معتقدم تمام افرادی که علائم بیماری‌های غیر واگیر دارند باید تحت نظر مراقبان سلامت، بهورزان و پزشک خانواده قرار بگیرند تا از شیوع بیماری های غیرواگیر و افزایش آن در کشور پیشگیری شود. توصیه می‌شود افراد هنگام مراجعه به خانه‌های بهداشت از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

به گزارش مهر مهری در پایان اضافه کرد: بیماران جهت چکاپ بهتر است در ساعت های خلوت به خانه های بهداشت  مراجعه کنند و در صورت داشتن علائم کرونا به مراقبان سلامت اطلاع دهند، در حال حاضر واکسیناسیون اطفال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تأخیر افتاده است، پوشش واکسیناسیون کشور در دنیا سرآمد است و نباید هیچگونه اختلالی در روند ایجاد شود. خانواده‌ها باید جهت انجام  واکسیناسیون کودکان در زمان تعیین شده به خانه های بهداشت مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.