تعویق آزمون رزیدنتی ۹۹ به ضرر داوطلبان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسماعیل ایدنی در خصوص انتقال زمان آزمون رزیدنتی 99 به اوایل پاییز گفت: بر اساس آخرین مصوبه‌ای که وجود دارد مقرر شد تا این آزمون در تاریخ  شانزده مرداد برگزار شود اگر این دانشجویان درخواست خود را ارائه دهند ممکن است درخواست آنها بررسی و زمان این آزمون تغییر کند.

قائم مقام شورای آموزش پزشکی و تخصصی ادامه داد: باید توجه داشت که تاریخ آزمون تاکنون دو بار تغییر کرده است و همه افرادی که می‌خواهند سال را شروع کنند اول مهرماه باید وارد بخش‌های کاری خود شوند، در این بازه زمانی گروه‌های قبلی فارغ التحصیل شده‌اند بنابراین با تغییر آزمون فاصله‌ای در آموزش و ارائه خدمات آموزشی به دستیاران و کارکردهای گروه‌های آموزشی ایجاد خواهد شد. حدود ۱۴ هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی افزود: وقتی آزمون دستیاری برگزار می‌شود حدود ۲۵ روز طول می‌کشد که نتایج اولیه اعلام شود و بعد از آن برخی از رشته‌ها مصاحبه دارد و بعد از آن انتخاب رشته انجام می‌شود که این موضوع هم پروسه زمانبری است. اگر سریع بخواهیم پیش برویم به سختی می‌توان به زمان مورد نظر در مهرماه برسیم. ضمن اینکه بخش‌ها از دستیار "رزیدنت" خالی می‌شوند و بخشی از افراد هم فارغ التحصیل می‌شوند، از سوی دیگر نمی‌توان پیش بینی کرد که شرایط بیماری کرونا در ماه‌های آینده بهتر از مرداد ماه باشد به دلیل اینکه همه گزارش‌ها نشان می‌دهد در پاییز نیز با افزایش پیک بیماری مواجه خواهیم شد.

به گزارش فارس ایدنی در پایان گفت: دانشجویان بیشتر نگران شیوه برگزاری آزمون و سلامت خود هستند که آزمون با رعایت فاصله گذاری مناسب برگزار خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد اگر در گذشته این افراد در فضای ۲۰۰ متری برای آزمون حضور پیدا می‌کردند فضای بزرگتری برای حضور آنها در نظر خواهیم گرفت اما هرچه زمان آزمون عقب تر بیفتد برای دانشجویان مشکل ایجاد خواهد شد، علاوه بر آن بسیاری از دستیاران که می خواهند در این آزمون شرکت کنند افرادی هستند که استریت بوده و با مشکل سربازی و طرح مواجه خواهند شد و عقب انداختن این آزمون به ضرر داوطلبان است اما معاونت آموزشی درخواست این دانشجویان را بررسی خواهد کرد.

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.