آمادگی کامل صداوسیما برای همکاری بیشتر با وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالعلی علی عسکری در نشست مشترک مدیران وزارت بهداشت و سازمان صدا و سیما که با حضور وزیر بهداشت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: از طریق دوربین ها، گزارش ها و گزارشگر ها شاهد فداکاری همه کادر بهداشتی و درمانی کشور بودیم و در حد مقدورات آن را به نمایش گذاشتیم و از تمام جهادهای مقدسی که توسط پزشکان، پرستاران، دانشمندان و محققان، وزیر بهداشت و کادر مدیریتی این وزارتخانه انجام شد و دارای سختی های فراوانی بود، تقدیر می کنیم.

وی افزود: چون یک جنبه ویروس کرونا، اجتماعی بودن، مردمی بودن و فراگیر بودن آن بود از روز اول تصور کردیم و دیدیم که نقش رسانه ملی که یک رسانه عمومی است در همراهی مردم با تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و همچنین آموزش ها و تغییر سبک زندگی، فوق العاده مهم است و در این باره، سازمان صدا و سیما با حداکثر توان به میدان آمد، با همگرایی سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت و همچنین منش و روش مهربانانه وزیر بهداشت با مردم توانستیم نقش خودمان را ایفا کنیم و حاصل این همکاری این شد که ایران متمدنانه با این پدیده روبرو شد و یکی از بارز ترین و پیشرفته ترین کشورها بود.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به شرایط جدید و دشوار افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور، از آمادگی کامل و ویژه صدا و سیما برای همکاری با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برای مرحله جدید امیدواریم تدبیر جدیدی به کار بگیریم و برنامه های جدیدی اجرا کرده و دوباره بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم. با تمام توان در گذشته در خدمت وزارت بهداشت و مردم ایران بوده ایم و در آینده نیز خواهیم بود.

علی عسکری خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت برای 1300 کسب و کار و شغل، پروتکل بهداشتی تهیه و ابلاغ شده و ما آمادگی کامل داریم که این پروتکل ها بیشتر نهادینه شود چون نمی دانیم که این ویروس با توجه به پیچیدگی هایی که دارد تا چه زمانی در کشور است بنابراین باید یکبار دیگر پیچیده تر و عمیق تر و هنرمندانه تر به میدان بیاییم که با آموزش به مردم بتوانیم از سیل مراجعه به بیمارستانها و بیمار شدن مردم، پیشگیری کنیم، می توانیم کمیته ای مشترک بین سازمان و صدا و سیما و وزارت بهداشت ایجاد کنیم که برای هر پروتکل بهداشتی در مشاغل مختلف، بحث و تبادل نظر صورت گیرد و با استفاده از هنرمندان و برنامه سازان، آموزش ها را با کمک معاونت های صدا، سیما، استانها، سیاسی و فضای مجازی به مردم ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: به طور مرتب، احوال وزیر بهداشت را نظارت و پیگیری می کردم. قبل از شیوع کرونا در کشور دکتر نمکی مرتبا در هیات دولت می گفتند که اگر این آتش به نیستان ما بیفتد، من که با اپیدمی ها سر و کار داشته ام می دانم چه وضعیتی پیدا می کنیم و بنده نیز این حس را گرفتم و به دوستان منتقل کردم و گفتم که ما هم جزء ملت ایران هستیم و نباید بگذاریم که کسی آسیب ببیند چون مرگ حتی یک نفر هم برای خانواده ها، فاجعه است.

رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: مقام معظم رهبری رعایت پروتکل ها را برای مردم بیان کردند و ما وظیفه داریم که آموزش های لازم را به مردم ارائه کنیم تا به خوبی عمل کنند. ما نوعی نظارت رسانه ای بر اجرای پروتکل های بهداشتی را آغاز کرده ایم. می توانیم هم نظارت مردمی را حمایت کنیم که مکانیزم خبر دادن مردم از عدم رعایت پروتکل ها به وزارت بهداشت اطلاع داده شود و هم روش نظارت رسانه ای را انجام دهیم و رسانه ملی به صورت سرزده به یک سری محیط ها برود و رعایت یا عدم رعایت این پروتکل ها را گزارش کند.

علی عسکری گفت: همان روزی که مقام معظم رهبری در مورد روایت فتح گونه از پدیده کرونا در کشور فرمایش کردند، تاکید کردیم که این کار باید انجام شود و با طرح، دیدگاه یا رویکردی از سوی وزارت بهداشت که وسط میدان مبارزه با کرونا وجود دارد، می توانیم آن را در قالب روایت گری مستند یا ساخت سریال برنامه سازی کنیم تا منجر به تغییر سبک زندگی مردم شده و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید یکی از عادات جدی مردم ایران شود.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: رفتار ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا، در دنیا متمدنانه و بی نظیر بود و مقام معظم رهبری راز آن را فرمودند که کشورهای دیگر سودمدارانه و مادی به کرونا نگاه می کنند اما ملت ایران به آن، معنوی می نگرند، در آن کشورها نظام سرمایه سالاری حاکم است و وقتی فردی پول ندارد، از درمان محروم می شود اما در ایران، دولت، وزرا، خانواده ها، مردم و خیریه ها فداکارانه به پای کار آمدند. پویش مواسات و همدلی چقدر زیبا و وسیع با مشارکت مردم اجرا شد که در دنیا نظیری ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.