تاسیس اولین مرکز تحقیقات کاردیوانکولوژی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آذين عليزاده اصل گفت: خوشبختانه در آذرماه ٩٨ مركز تحقيقات كارديوانكولوژى را با موافقت وزير محترم بهداشت و درمان، تاسيس نموده و در حال فعاليت مستمر هستيم.

وی افزود: كارديوانكولوژى رشته و فيلدى جديد از تلفيق رشته هاى كارديولوژى "قلب و عروق" و انكولوژى "سرطان شناسى" بوده و به علت تاثيرات مهم و سرنوشت ساز و حياتى انواع سرطان ها و بخصوص درمانهاى رايج آنها "شيمى درمانى و پرتو درمانى" روى سيستم قلبى-عروقى از اهميت ويژه اى بر خوردار مى باشد؛ خوشبختانه در حال حاضر بيماران سرطانى بسيارى از خدمات این مرکز استفاده مى كنند و  به لطف خدا موفقيتهاى بسيارى در اين خصوص داشته ايم. 

متخصص قلب و عروق و فلوشيپ اكوكارديوگرافى خاطرنشان کرد: ما توانسته ايم در جهت كاهش عوارض قلبى و نيز مرگ و مير اين بيماران قدمهاى اساسى برداريم، این اقدامات با حمايت و همراهى سه انجمن قلب و عروق، هماتو انكولوژى و راديوانكولوژى صورت گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی علیزاده اصل در پایان گفت: در ضمن همه بيماران مرکز وارد طرح تحقيقاتى رجيسترى كارديوانكولوژى با مشاركت ٨ مركز قرار مى گيرند كه قطعا منجر به نتايجى تحقيقاتى بسيار ارزشمند خواهد بود. اين امر علاوه بر اینکه در این  مسير ما را بسيار كمك خواهد نمود، باعث ارتباط ما با مجامع بين المللى مى گردد، بديهى است كه هر گونه تلاش در اين زمينه در جهت كمك به بيماران سرطانى، كاهش عوارض فراوان قلبى در آنها و در نتيجه افزايش طول عمر با كيفيت آنها، بسيار مفيد و موثر خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.