وضعیت بستری در بیمارستان امام خمینی بسیار وخیم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مینو محرز در خصوص اینکه آیا مصرف سبزیجات تخمیر شده "ترشیجات" عامل کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-19 هستند؟ اظهار داشت: طبیعتا ترشیجات اسید معده را مقداری بیشتر می‌کند اما چون ویروس کرونا بیشتر حلق و بینی را درگیر می‌کند، این خبر تا به این لحظه مورد تأیید نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته ملی کشوری ستاد مبارزه با کرونا در خصوص لمس مواد غذایی با دست آلوده و شست‌وشوی بسته بندی مواد غذایی با الکل و خطرات آن گفت: غذای پخته به دلیل حرارتی که می بیند آلودگی ندارد. همچنین الکل مورد استفاده جهت ضدعفونی کردن دست و سطوح، آلرژی‌زا نیست و خطری ندارد؛ اما در صورت استفاده از وایتکس رقیق کردن محلول با آب الزامی است زیرا استنشاق آن مضر است.

وی در خصوص اینکه آیا افراد مبتلا به کووید-19، ممکن است در آینده دچار سکته‌های مغزی، هذیان گویی و آسیب به سیستم عصبی شوند افزود: گزارشاتی با استناد به مقالاتی که در سراسر جهان نوشته می‌شود در زمینه ماندگاری ویروس های خاص پس از ابتلا به یک بیماری مشخص حکایت دارند، اما در رابطه با کووید-19 همچنان نظر قطعی وجود ندارد.

محرز در واکنش به اظهاراتی درباره ماندگاری ویروس کرونا بر موی سر تا 2 الی 3 روز اشاره کرد و گفت: این موضوع هنوز تأیید نشده است اما بهتر است هر روز دوش گرفته ‌شود و موی سر به ویژه در آقایان به صورت روزانه شسته شود، نکته مهمی که لازم است مردم رعایت کنند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و مردم ذهن خود را درگیر این قبیل از شایعات نکنند، نقش کولر خودرو در انتقال ویروس کرونا نیز همچنان مورد تأیید نیست اما در دست تحقیق است. با توجه به الزام بر استفاده از ماسک، درصورت استفاده از آن در خودرو، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

به گزارش فارس متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته ملی کشوری ستاد مبارزه با کرونا در پایان از وضعیت وخیم ابتلا به کرونا و مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد و اضافه کرد: وضعیت بسیار وخیم است و تعداد مراجعین به شدت افزایش داشته است. در ابتدا مراجعه ها بصورت فردی انجام می‌گرفت اما هم اکنون خانواده‌های مبتلا به کووید-19 مراجعه می‌کنند. اکثریت این افراد با شرکت در مراسم های عزا و عروسی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.