در روز‌های کرونایی با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور درباره فیلم منتشرشده مبنی بر جمع‌آوری ماسک‌های استفاده شده مردم به دست زباله‌گرد‌ها و ایجاد موج نگرانی برای عرضه احتمالی ماسک‌های استفاده شده در بازار گفت: نباید زمینه سوءاستفاده افراد از ماسک را فراهم کرد، باید توجه داشت ماسک زباله عفونی تلقی می‌شود و در روز‌های کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: نهاد‌های درگیر در حوزه امحای زباله باید به عفونی بودن ماسک‌ها توجه کنند، همچنین توصیه ما به مردم این است که ماسک‌های مصرف شده را با قیچی یا وسیله این‌چنینی امحا کنند و آن را داخل کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهند و درون سطل زباله بیندازند، توصیه ما این است که مردم از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی ماسک تهیه کنند و برای تهیه ماسک به مراکز غیرمجاز و غیرمعتبر مراجعه نکنند.

وی درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای افزود: مردم می‌توانند از ماسک سه لایه پارچه‌ای یا خانگی استفاده کنند، این ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارند و می‌توان آن‌ها را اتو و بار‌ها مصرف کرد و باید توجه داشت که ماسک‌های جراحی قابلیت شست‌وشو و مصرف دوباره ندارند.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت زباله‌گردی را در دوران شیوع کرونا یک اقدام پرخطر دانست و گفت: باید توجه داشت که تماس با ماسک و وسایل عفونی می‌تواند موجب انتقال آلودگی شود و افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله به ویژه ماسک‌های مصرف شده می‌کنند ممکن است از نظر بهداشتی دچار مشکل شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانپور در پایان گفت: اگر افرادی ماسک‌های مصرف شده را جمع‌آوری کنند و برای استفاده مجدد به فروش برسانند معضل بهداشتی صورت رخ می‌دهد و این اقدام جرم محسوب می‌شود و مراجع قضایی و انتظامی می‌توانند با متخلفان آن برخورد کنند. مردم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.