زدن ماسک بدون رعایت فاصله اجتماعی نمی‌تواند ایمنی ایجاد کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین کرمانپور گفت: من از روز اول شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور، جزو حامیان زدن ماسک بودم. چون ویروس در قطرات آب دهان وجود دارد و هنگام صحبت و عطسه می تواند به بیرون پرتاب شود و در نتیجه باعث انتقال بیماری شود.

وی افزود: زدن ماسک به تنهایی مهم نیست، چند نکته را می بایست همراه با زدن ماسک، رعایت کرد، محصولی از چند عملکرد می تواند ما را ایمن کند، ۴ کار هست که باید همزمان با استفاده از ماسک، رعایت شود. شستن دست ها، نرفتن به مجالس و...، و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، می بایست به عنوان سبک زندگی ما در روزهای کرونایی عادت شود، اگر این نکات رعایت نشود و ماسک بزنیم، من به شما قول می دهم که مبتلا می شوید.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی رعایت فاصله را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: زدن ماسک به تنهایی نمی تواند ایمنی ایجاد کند. فاصله یک و نیم تا دو متری را رعایت کنیم، ایمن خواهیم بود و دغدغه ای نخواهیم داشت، فاصله دو متر با زدن ماسک رعایت شود، خیالتان راحت خواهد بود.

به گزارش مهر کرمانپور در پایان در ارتباط با مکان های استفاده از ماسک گفت: در خانواده ۴ نفره که افراد علامتی ندارند، می توانند بدون ماسک باشند. اما، اگر یک نفر مشکوک به بیماری بود، باید فاصله را همراه با دستورالعمل های بهداشتی، به طور دقیق رعایت شود، در خصوص استفاده از ماسک های سه لایه نیز با توجه به شرایط اقتصادی مردم، توصیه من این است که اگر این نوع ماسک ها بعد از ۸ ساعت استفاده خیس نشده باشد، می توان آن را در فضای باز آویزان کرد و بعد از گذشت ۶ روز می توان مجدد از این ماسک برای سه یا چهار دوره استفاده کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.