طرح نسخه الکترونیک در تمام استانهای کشور با گردش بیش از ۵ میلیون نسخه اجرا شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی در پی انتشار برخی گزارشها مبنی بر استقرار نسخه الکترونیک تنها در 5 شهر کشور گفت: طرح نسخه الکترونیک که در اسفند سال 97 توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد در ابتدا از نیمه دوم سال 97، به صورت پایلوت در استان کرمان، اجرایی و از تاریخ 19 اسفند 97 در یک شهرستان از هر استان در سراسر کشور استقرار یافت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح، 30 درصد از شهرستانهای هر استان با گستره 50 درصد مطب ها و 100 درصد مراکز از جمله داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری مجری طرح نسخه الکترونیک شدند. پس از آن نیز هدف استقرار مبتنی بر 80 درصد پزشکان طرف قرارداد و 100 درصد مراکز طرف قرارداد تا انتهای آذر ماه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از تعداد 17 هزار و چهارصد پزشک طرف قرارداد، بیش از ده هزار پزشک اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال کرده که از این میان حدود 5 هزار پزشک در سر تا سر کشور بیش از 1 میلیون نسخه الکترونیک در تیرماه تولید نموده اند، هم چنین ثبت ویزیت و خدمات پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک، به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای نسخ الکترونیک در کل کشور و برای تمامی پزشکان طرف قرارداد  شامل 17 هزار و چهارصد پزشک طرف قرارداد، اجرایی شده است.

هاشمی گفت: وب سرویس های سازمان جهت پیاده سازی در نرم افزارهای مراکز طرف قرارداد تهیه و به کلیه مراکز ابلاغ شده است و مراکز می توانند ازدرگاه نرم افزار اختصاصی خود، اقدام واکشی نسخ الکترونیک نمایند. تا کنون بیش از 4 هزار مرکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت، در سراسر کشور در این طرح وارد شده اند که این مراکز علاوه بر واکشی نسخ الکترونیک، نسخ کاغذی را نیز به صورت الکترونیک ثبت می‌کنند. بدیهی است با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان آذر ماه کلیه داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز پرتوپزشکی نسخ خود را از مسیر الکترونیک ارائه خواهند داد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان اضافه کرد: همچنین وب سرویس های نسخه الکترونیک در اختیار بیمه های تکمیلی قرار گرفته است و و تا زمان پیاده سازی وب سرویس ها، بیمه های تکمیلی می توانند با استفاده از پنلی که در اختیارشان قرار داده شده نسبت به رویت هزینه‌های نسخ الکترونیک تولید شده اقدام کنند. لذا نیاز به اخذ پرینت از سامانه و یا ثبت کاغذی هزینه برای ارائه به بیمه های تکمیلی وجود ندارد و بیمه شدگان می توانند با کد ملی و کد رهگیری به شعب پرداخت خسارت مراجعه و هزینه خدمات سلامت را دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.