فهرست مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های معین کرونا اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مراکز ۱۶ ساعته کرونا شامل مراکز جامع سلامتی هستند که افراد در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا و پس از تماس با سامانه ۴۰۳۰ جهت معاینه و معرفی، به این مراکز معرفی می‌شوند.

بهترین مسیر برای دریافت راهنمایی در مورد کووید ۱۹، تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ است.

به گفته علی رضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون این سامانه به صورت همزمان قابلیت پاسخ تا دو هزار تماس را دارد که این میزان تا ۱۰ هزار تماس هم می‌تواند افزایش پیدا کند. حدود ۳۱ هزار کارشناس، پزشک، پرستار و ماما در این سامانه به مردم پاسخ می‌دهند.

اگر فردی علائم ابتلا به ویروس کرونا را در خود مشاهده کرد، می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. در صورتی که علائم ابتلا در شخص وجود داشته باشد، به مراکز ۱۶ ساعته معرفی می‌شود.

البته افراد می‌توانند در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا به این مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و توسط پزشک معاینه شوند. در صورت تشخیص و تجویز پزشک، آزمایش مولکولی PCR از افراد علامت‌دار به صورت رایگان در این مراکز انجام می‌شود.

در حال حاضر ۹۹۳ مرکز ۱۶ ساعته در کل کشور خدمات معاینه و انجام تست PCR از افراد علامت دار کووید ۱۹ را انجام می‌دهند.

ضمنا فهرست بیمارستان‌های معین جهت بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کل کشور نیز به صورت تجمیع شده در یک فایل اعلام شده است.


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.