۵.۸ درصد مبتلایان به کرونا با وضعیت حاد در آی‌سی‌یو بستری هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصرالله فتحیان با اشاره به آخرین وضعیت افراد بستری شده در نقاهتگاه‌ها گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۹ نفر در بیمارستان‌های نیروهای مسلح از ابتدای شیوع  بیماری کرونا در کشور پذیرش شده‌اند که در حال حاضر ۶۸۱ نفر بستری و بقیه افراد ترخیص شده‌اند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم انجام رزمایش های مختلف در حوزه زیستی و نظام سلامت است. این کار با هدف پایش تهدیدات زیستی، ارتقای دانش مردم و اطلاع رسانی به آنها برای مقابله با بیماری کرونا و ارتقای سطح سواد مردم در زمینه بیماری های بیولوژیکی بوده است، با الزام استفاده از ماسک توسط افراد در جامعه یکی از موضوعات مهم تامین ماسک استانداد و ارزان قیمت برای مردم است که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تامین ماسک با استاندارد و سطح کیفی مناسب بر عهده وزارت صمت بوده و توزیع و نظارت بر آن توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها در پایان گفت: در حال حاضر ۸۵۳ نفر در نقاهتگاه ها بستری هستند که بیشتر این افراد مربوط به استان زنجان است، در مرحله اول غربالگری ۷۲ میلیون و ۴۸۴ هزار نفر و در محل دوم نیز ۴۰ میلیون نفر شرکت کرده اند که از این تعداد یک هزار و ۱۲ نفر جز افراد پرخطر و ۸۰۰۰ نفر جزو افراد بالای ۶۰ سال بودند، در حال حاضر تعداد مبتلایان بدون علامت کرونا بیشتر شده است، بر اساس آخرین آمار ۵.۸ درصد افراد مبتلا به کرونا با وضعیت حاد در آی سی یو بستری هستند. همچنین حدود ۶۳.۳ درصد افراد نیز به مراقبت در منزل نیازمند هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.