موج دوم بیماری کرونا از پاییز شروع خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین قناعتی روز چهارشنبه در دومین سلسله نشست های ترویج علم بنیاد مصطفی (س) در جمع خبرنگاران گفت: برخی افراد برای بارهای بعدی هم به این بیماری مبتلا شدند. برخی در ابتلای اول به بیماری، مداوا شدند و در ابتلای دوم فوت کردند، هرچند برخی از متخصصان به ایمنی گله ای تاکید دارند، اما باید آن را از ذهن خود بیرون کنیم، شاید در تحقیقات بعدی به این موضوع در مورد بیماری کرونا برسیم.

رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: کرونا جنگ واقعی علیه موجودیت انسان است. این جنگ شروع شده و اگر این بیماری مدیریت نشود به فاجعه تبدیل خواهد شد، سازمان بهداشت جهانی براساس فرضیه ای اعلام کرد احتمالا ۶۰۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و حدود ۳ میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد و تقریبا ۶ برابر آمار فعلی، افزایش خواهیم داشت، این فرضیه می تواند چراغ راه باشد و با تحقق این فرضیه، احتمال وقوع ۶۰ تا ۷۰ هزار فوتی در ایران وجود دارد که برنامه ریزی برای کاهش مرگ و میرها باید انجام شود.

وی افزود: قسمتی از بحران کرونا به دلیل غافلگیری بوده است، مسئولان و پزشکان غافلگیر شدند. پزشکان هم تجربه مواجهه با این بیماری را نداشتند چرا که این ویروس رفتارهای متفاوتی دارد، برخی از متخصصان بر این باور هستند که ممکن است ویروس کرونا ایمنی ندهد، چون آنتی بادی برخی از بیماران بعد از حدود یک ماه طبیعی می شود، ممکن است مکانیزم بیماری به گونه ای باشد که سیستم ایمنی بدن نمی تواند آن را در حافظه خود بسپارد، کرونا ناگفته های فراوانی دارد، گفت: سه استراتژی برای مقابله با کرونا وجود دارد که شامل نگاه بیمار محور و پیشگیرانه ، اقتدار دولت و بیماریابی است.

قناعی گفت: کرونا یک جنگ تمام عیار است و مدیریت جنگی با مدیریت در شرایط عادی متفاوت است. در این شرایط نیاز به مدیریت دستوری است، اگر کره جنوبی موفق شد این بحران را جمع کند؛ چون مقتدرانه با آن برخورد کرد. هر کشوری که این کار را انجام نداد، ضربه اش را خورد، نمونه بارز آن می توان به کشور آمریکا اشاره کرد که موفق نشد بحران را کنترل کند و تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر بر اثر این بیماری کشته شده اند، موج دوم بیماری از پاییز شروع خواهد شد و این موج می تواند بسیار بدتر از موج اول باشد، این موج می تواند همراه با آنفلوانزا و سایر بیماری های فصلی باشد و احتمال فراگیری بیماری در این ایام بیشتر خواهد بود.     

به گزارش ایرنا رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در پایان اضافه کرد: موج اول بیماری کرونا هنوز تمام نشده است، زمانی این اتفاق می افتد که تعداد بیماران به صفر برسد یا خیلی کم شود. موارد پیک های موج اول در حال رخ دادن است، بیماریابی زمانی مناسب است که با شناسایی، فرد مبتلا قرنطینه شود، قرنطینه بیماران باید دستوری انجام شود، در صورتی که قوانین کنترل ناقص است، مجلس شورای اسلامی باید این قوانین را تدوین و دستگاه های مربوطه آن را اجرایی کنند، این بیماری نشان داده که می تواند به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند، اگر بیماری صحیح مدیریت نشود، خطر انفجار بیماری وجود دارد و با تعداد بسیار زیاد فوت شدگان مواجه خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.