افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در زندان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری درباره وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها گفت: بازرسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها افزایش یافته و آموزش زندانی‌ها، کارکنان و سربازها در زمینه بیماری کووید 19 در هر بازدید انجام می‌شود. همچنین الزامات سلامت محیط و کار به همه زندان‌ها از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی افزود: به صورت روزانه 58 هزار و 500 کلرسنجی توسط کارشناس رابط، 620 نمونه برداری میکروبی آب با مشارکت سازمان زندان‌ها انجام می‌شود، بیش از 200 واحد و کارگاه تولیدی در زندان‌ها وجود دارد که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا، هزار و 542 مورد بازرسی از زندان‌ها انجام شده است. همچنین در سه ماهه نخست امسال 301 بازرسی انجام شده است. 79 درصد کارگاه‌ها تا پایان سال 98 دارای وضعیت بهداشتی و ایمنی مطلوب بودند.

به گزارش وب‌دا سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: گندزدایی محیط بر اساس پروتکل‌های ابلاغی حداقل روزی دو بار انجام می‌شود و از اسفند 98 تا تیر 99 تعداد دو هزار و 650 دستگاه تهویه در زندان‌ها نصب شده است، درصد رعایت بهداشت عمومی و نظافت در زندان‌ها از 85 درصد به 93 درصد، استفاده از ماسک توسط زندانی‌ها از 56 به 70 درصد و توسط کارکنان و سربازها از 92 به 97 درصد رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.