بیایید شور حسینی را با شعور حسینی همراه کنیم
ارزش هدف امام حسین و محرم و زنده نگه داشتن ‌یاد و خاطره این حرکت عظیم را در این حد پایین نیاورید. هدف از قیام امام حسین مگر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش نبود؟ شما هنوز نمی دانید اختیار جان هیچکس را ندارید؟ حتی نمی دانید اختیار جان خودتان را هم ندارید؟ و با این نحوه فرمایش دارید اشاعه منکر می کنید و جواز خودکشی و جواز بیمار شدن عمدی را صادر می کنید و نمی دانید گناه به مهلکه انداختن یک انسان چیست؟

امروز کیست که نداند تجمع آفرینی به هر دلیلی از محفل دوستانه و عروسی تا حج  و نماز جماعت‌، عاشورا و زیارت اماکن مقدس ‌و  به هر دلیل دیگر به مهلکه انداختن جان انسان‌هاست؟

و کیست که نداند رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از انتقال این ویروس منحوس و قاتل جان هزاران انسان با  حضور در اجتماعات با هر امکاناتی قابل انجام نیست؟

و کیست که نداند هیچ معروفی بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان ها نیست؟ 

مگر به شما دستور داده نشده که اگر انسانی جلوی شما در خطر جانی قرار گیرد، بر شما واجب است در هر جایی از نماز باشید نماز را بشکنید و جان در خطر را نجات دهید؟

همه ما به محرم و امام حسین(ع) با جان و دل عشق می ورزیم و منادی راه آن بزرگوار هستیم اما امروز جان‌های در خطر به ما می گوید از تجمع جلوگیری کنیم.

‌راههای جایگزین برای زنده نگه داشتن محرم و صفر  و یاد و خاطره عاشورا زیاد است. راه زنده نگه داشتن محرم و صفر فقط به تجمع میلیونی ظاهری و بلند کردن صدای بلندگوها نیست. 

 دین مبین اسلام و شرع مقدس بیش از هر امر واجب و مستحبی بر حفظ و حراست از جان انسانها و مسلمانان تاکید کرده است و آن را از اهم واجبات می شمرد.

لذا در آستانه ماه محرم و با تاسی از منش و راه سیدالشهداء(ع) در پرهیز و پیشگیری از برگزاری تجمعات که تنها راه گریز از موج بعدی کشتار مردم از کروناست، عقل و شرع حکم می کند که علما و مداحان و سیاستمداران و مدیران باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و از بروز فاجعه پیشگیری کنند.

‌مرگ بیماران بسیار جوان مبتلا به کرونا‌، گریه و شیون خانواده ها پشت درب اورژانس‌ها و پشت درب آی سی یوها، التماس پدرها و مادرها برای دیدن فرزندان روی تخت آی سی یوها و اشک‌های فرزندان در آخرین روزهای زندگی پدرها و مادرهای بیمارشان برای هیچ مسلمانی شادی آور نیست و مسلما مسببین تشدید و تکثیر این صحنه ها گناهی نابخشودنی مرتکب می‌شوند و اگر اگاهانه مسبب این اوضاع شوند قطعا چند صد برابر در دادگاه عدل الهی مجازات خواهند شد.

توجه داشته باشید دیگر آنقدر تخت و دارو و تجهیزات نداریم که بتوانیم ‌هموطنان ناآگاهی را که الان با تبلیغات و ایجاد شور عاری از شعوری که شما زمینه سازی می‌کنید و در سایه ‌احساسات پاک ‌مذهبی،‌ ساز‌و‌کار آن تجمعات عظیمی که هدف شماست را می‌چینند، اگر دچار این ویروس منحوس شدند،‌ بستری کنیم. 

توجه داشته باشید که کارکنان و سیستم سلامت با تمام توان پای کار هستند و توانی بیش از این ندارند و خستگی روز افزون آنان در کنار هزاران مبتلا و صدها شهید سلامت در حال مستهلک کردن آنان بوده و چنانچه بار بیشتری بر آن تحمیل شود، بزودی به زانو در آمده و سیستم سلامت از هم خواهد پاشید .

با ابتلاء تعداد بیشتری از مردم، سیلابی از قربانیان ایجاد شده و آن زمان پشیمانی سودی نخواهد داشت. 

توصیه عالمانه پزشکان دلسوز به دین و سلامت مسلمانان‌ به پرهیز از ایجاد تجمعات را امری عقلی و شرعی و غیر قابل اجتناب بدانید و بدانید که با جلب رضایت خداوند در حفظ جان انسانها، او در بقا و تداوم راه امام حسین(ع) به ما و شما کمک خواهد کرد.

بیایید همانطور که امسال برای پدر بزرگوارشان انفرادی گریستیم و مراسم ماه مبارک رمضان را انفرادی برگزار کردیم و از رفتن به حج فاکتور گرفتیم شور حسینی را با شعور همراه کنیم و امسال به صورت انفرادی و با استفاده از روش‌های غیر‌تجمعی عزادار حسین(ع) باشیم و با صرفه جویی حاصل از این کارها به مردم نیازمند کمک کنیم و از فاجعه کشتار مسلمانان پیشگیری کنیم. مطمئنا امام حسین علیه السلام و جد امام  و خدای امام از ما راضی‌تر خواهند بود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.