محدودیت‌ها در تهران فرمالیته نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، با توجه به افزایش موارد بیماری در استان تهران، بنابر تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان تهران از روز ۲۸ تیرماه محدودیت‌هایی در جهت تلاش برای کاهش موارد بیماری کرونا اعمال شد. بر همین اساس و با توجه به تصمیم اتخاذ شده برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها بویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی از شنبه "۲۸ تیر" در تهران تعطیل شد که این محدودیت‌ها به مدت دو هفته دیگر نیز تمدید شد؛ بنابراین محدودیت‌هایی که قرار بود تنها به مدت یک هفته در تهران اجرا شود، تا ۱۷مرداد ماه تمدید شد.

در همین راستا محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیت‌ها گفت: این محدودیت‌ها فرمالیته نیست و برای آن که شرایط بدتر نشود، محدودیت‌ها را گسترش می‌دهند.‌ برگزاری همایش‌ها، استخرها، باشگاه‌های ورزش‌های پر برخورد و... تعطیل شدند که این تعطیلی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا وی در پایان درباره تخمین میزان موفقیت اعمال محدودیت‌ها در تهران افزود: زمانی که تعداد موارد بیماری افزایش می‌یابد دو راه بیشتر وجود ندارد، یکی کاهش تماس‌ها و دومی رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در حال حاضر هر دو راه به شکل توام استفاده می‌شود، اگر این محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد شیب بیماری کووید۱۹ تند تر می‌شد، به واسطه تعطیلی‌ها تماس‌های فردی کاهش پیدا می‌کند. البته این به تنهایی کافی نیست زیرا همچنان حمل و نقل درون شهری و مترو و اتوبوس شلوغ است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.