امکان پذیرش بدون آزمون برخی رشته‌های دستیاری را فراهم کنید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تعدادی از دستیاران تخصصی خواستار "پذیرش بدون آزمون برخی رشته‌های دستیاری" شدند. این داوطلبان معتقدند امکان پذیرش بدون آزمون در برخی از رشته‌های دستیاری بدون شرکت در آزمون وجود دارد و لازم است وزارت بهداشت در شرایط بحران کرونا در خصوص برگزاری این آزمون برای برخی رشته‌ها تجدید نظر کند.

آنها در درخواستی که خطاب به وزیر بهداشت نوشته‌اند: 

همانطور که استحضار دارید در شرایط کنونی به دلیل افزایش شروع کرونا ویروس کادر درمان و دستیاران بار مضاعفی را متحمل شده‌اند تا جایی که بیم آن می‌رود بار آموزشی رشته‌های آنان تحت الشعاع قرار گیرد از سوی دیگر برگزاری آزمون دستیاری در شرایط فعلی و تجمع کادر درمان با توجه به احتمال بالای ناقل بودن تعداد زیادی از همکاران زمینه شیوع بین سایر پزشکان و کادر درمان و تضعیف بیشتر این قشر را ایجاد خواهد کرد لذا ما جمعی از پزشکان داوطلب مقطع دستیاری از شما تقاضا داریم در شرایط فعلی امکان حضور بدون آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی را در مورد درصدی از ظرفیت برخی رشته‌ها برای همکاران علاقه‌مند فراهم کنید.

پیشنهاد می‌شود برگزاری آزمون جهت سایر رشته‌ها یا سهم ظرفیت دیگر را به زمان ایمن‌تری منتقل کرده و یا به صورت مصاحبه یا آزمون آنلاین برگزار کنید تا هم نیاز بیمارستان‌ها مرتفع شده و هم ریسک بیماری همکاران پزشک به حداقل کاهش یابد.

به گزارش فارس، این درخواست درحال مطرح می‌شود که کارت ورود به جلسه این آزمون امروز توزیع شده و آزمون این داوطلبان اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد، لذا لازم است مسؤولان وزارت بهداشت به این درخواست داوطلبان توجه جدی داشته باشند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.