تامین وسایل حفاظتی مهمترین مشکل است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قاون (پالنا)، کریستوف هملمن در نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: سازمان بهداشت جهانی برای پشتیبانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به منظور فراهم آوردن وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها و توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها اقدام‌هایی کرده است.

وی بازدید از برخی مراکز آموزشی درمانی را جزو برنامه‌های طرح " آی. سی. ای. آر. پی " دانست و افزود: این طرح مربوط به پاسخ‌دهی ایران به بیماری کووید ۱۹ است که در آن سازمان بهداشت جهانی قراردادی برای تامین وسایل حفاظتی با هدف بالا رفتن استاندارد وسایل تشخیص کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی همدان، با ادای احترام به همه فعالان حوزه سلامت گفت: امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

هملمن از راه‌اندازی خط تولید وسایل حفاظتی در همدان ابراز رضایت کرد و انتشار مقاله‌های پژوهشی در حوزه کرونا را رضایت‌بخش دانست و با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش بهداشت، سلامت و ارتقای بهداشتی ابراز امیدواری کرد که سواد بهداشتی ارتقا یابد.

وی آزمونه "پایلوت" شدن همدان در برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» را کاری ارزشمند توصیف کرد و گزارش‌های دریافتی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی همدان را نشان دهنده، موقعیت اپیدمی ویروس کرونا در این استان و نحوه کنترل و مهار آن دانست.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از اینکه استان همدان همچنان در مرحله نخست سناریوی خود مبنی بر در نظر گرفتن ۷۰۰ تختخواب برای بیماران بوده و نیازی به دو سناریوی دیگر تدوین شده و استفاده از تخت های بیشتر نیست ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایرنا هملمن در پایان بررسی وسایل و تجهیزات بیمارستان‌ها را یکی از برنامه‌های سفر خود به همدان دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمان‌بر بودن ورود وسایل به استان همدان این امکانات هر چه سریع‌تر به این استان برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.