مطب‌ها تا پایان شهریور فرصت دارند به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین درباره حذف نسخه‌های کاغذی تا آذر ماه امسال گفت: موضوع الکترونیکی کردن نسخه‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم و طی سال گذشته امکان صدور نسخه‌های الکترونیکی برای حدود ۳۰۰۰ مطب فراهم شد. 

وی افزود: این کار طی امسال با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، در حال حاضر از حدود ۱۵ هزار مطب مستقل طرف قرارداد ما، ۷۰ درصد به نرم‌افزارهای نسخه الکترونیک متصل هستند و یا ثبت ویزیت در آن‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد. باتوجه به اپیدمی کرونا در کشور و نیاز به جلوگیری از مراجعات بی‌مورد برای تمدید دفاتر بیمه، طرح الکترونیکی کردن نسخه‌ها با سرعت بیشتری در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: پزشکان در مطب‌ها و یا مراکزی که طرف قرارداد ما هستند باید توسط نرم‌افزارهایی که وجود دارد، تبادل اطلاعات را انجام و نسخه‌ها را به صورت الکترونیک تجویز کنند. در این صورت نیازی به ثبت نسخه‌ها روی دفترچه‌های کاغذی نیست و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی را مشاهده کنند. 

به گزارش ایسنا فرزین در پایان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال مطب‌ها فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند، تا آذر ماه باید تمام مراکز طرف قرارداد ما وارد فضای نسخه الکترونیک شده باشند. البته ما تا حذف کامل دفترچه‌ها هنوز راه زیادی داریم و سعی می‌کنیم که کاربرد دفترچه‌های بیمه را به تدریج کاهش دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.