پلمب بیش از ۱۳۰۰ واحد متخلف در بحران کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری درباره تشدید بازرسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: از اول تا ششم مرداد ماه، ۱۹۲ هزار و ۹۵۶ بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی افزود: تعداد دو هزار و ۷۱۴ واحد متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند به مراجع قضایی معرفی شده و هزار و ۳۹۳ واحد نیز پس از دریافت اخطار، پلمب شده‌اند، همچنین ۱۰ هزار و ۹۵۳ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها برای بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، بازرسی‌ها و برخوردها با واحدهای متخلف در استان تهران تشدید شده است، در استان تهران، ۲۱۶ واحد متخلف در این بازه زمانی به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۱۶ واحد پس از دریافت اخطار، پلمب شده‌اند. همچنین هزار و ۳۱۶ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: به طور مثال واحدهای پلمب شده شامل برخی شعبه‌های بانک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه پمپ بنزین، فروشگاه تعاونی، تالار پذیرایی، کارگزاری بورس، اغذیه فروشی، نانوایی، بستنی فروشی، بازار میوه و تربار، چای‌خانه و برخی دیگر از اماکن در کشور است، در حال حاضر که ویروس کرونا در همه استان‌های کشور شیوع یافته، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری و استفاده از ماسک، اولویت اصلی و قابل توجه همه اصناف و مردم باشد. بازرسی‌های همکاران بهداشت محیط افزایش یافته و در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌ها از گزارش‌های مردمی نیز کمک گرفته می‌شود.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته بود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختیاری نیست و اجباری است. در نتیجه ناظرهای ما مجبور به شدت عمل بیشتر و در نتیجه تعطیلی اماکنی شدند که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند.  وزارت بهداشت تمایلی به تعطیل کردن حتی یک مورد از کسب و کارها ندارد. همواره گفتیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، کسب و کار رونق پیدا خواهد کرد. ارتباط سلامت با اقتصاد کاملا به هم آمیخته است.  هیچ صنفی بدون اخطار و تذکر تعطیل نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، پروتکل‌های بهداشتی پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی‌ها و فاصله گذاری هوشمند از طرف وزارت بهداشت برای صنف‌های مختلف تدوین شده است. این پروتکل‌ها از طرف وزارت بهداشت به اصناف ابلاغ شده و رعایت آن اجباری است. در صورت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های فیزیکی، ابتدا به صنوف یا اماکن متخلف اخطار داده می‌شود و در صورت برطرف نکردن موضوع یا تکرار، واحد مربوطه پلمب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.