امروز اولین گام اورژانس ریلی را برداشتیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه اورژانس یکی از خط مقدم‌ ترین عرصه‌های ارائه خدمت است گفت: وقتی کسی دچار گرفتاری می‌شود بعد از خدا و ائمه اولین جایی که به یادش می‌رسد شماره ۱۱۵ است. این موضوع قدر و منزلت شما را نشان می‌دهد. اورژانس کشور به ویژه بعد از آنکه تبدیل به سازمان شد، تحولات خوبی را به خود دید.

وزیر بهداشت ادامه داد: اورژانس کشور یکی از مهمترین و مطمئن ترین تکیه گاه‌های ما بوده و خواهد بود. وقتی ما می‌خواستیم ۵۷ دانشجوی ایرانی را از ووهان چین به کشور منتقل کنیم اولین کسی که برای خدمت در دل آتش کرونا حضور یافت دکتر کولیوند و همکارانشان بودند. بعد از اعلام اولین مورد بیماری در قم ایشان حضور پیدا کردند. من برای همه همکاران مبتلا غصه خوردم و یکی از این عزیزان دکتر کولیوند بودند. اورژانس کشور در این بحران، ۴ شهید تقدیم نظام سلامت کرد.

وی افزود: خدمات اورژانس گسترده است و اولین خط رسیدگی به دردمندان است، خدمت اورژانس برای بیماران سکته قلبی و مغزی باعث شد جان بسیاری نجات پیدا کند و اورژانس هوایی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و به یاد دارم سال گذشته یک فروند اورژانس هوایی که برای ارائه خدمات به مادری باردار می‌رفت دچار حادثه شد و در این حادثه ۵ نفر از عزیزان ما شهید شدند که بر روح ۵ شهید اورژانس هوایی درود می‌فرستم. حتی با وجود شهادت این عزیزان اما خدمت رسانی به آن مادر باردار فراموش نشد، امروز مفتخریم ۱۱۵ پروژه اورژانس را در ۷ استان کشور افتتاح کنیم و امیدواریم این پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ایسنا نمکی در پایان گفت: ما اورژانس هوایی داشتیم و پارسال نیز ۳ اورژانس دریایی برای سواحل نیلگون خلیج فارس افتتاح کردیم. امروز نیز اولین اورژانس ریلی افتتاح می‌شود و اولین گام اورژانس ریلی را برداشتیم و امیدواریم این اورژانس با شبکه ریلی گسترده که در دولت تدبیر و امید گسترش یافت، توسعه پیدا کند، برای اولین بار خانم هایی را در اورژانس کشور تربیت می‌کنیم و همیشه این دغدغه را داشتیم که وقتی خانمی در شرایط خاص نیازمند فوریت های پزشکی شود، تکنسین خانم اعزام شود. هرچند که اقایان خدمت گذار در اورژانس کشور از پاکیزگان هستند، با توسعه اتوبوس آمبولانس‌ها ۳.۵میلیون زائر اربعین را توانستیم جا به جا کنیم. تعداد موتور آمبولانس‌ها در شهرهای شلوغ و پر ترافیک نیز ۲ برابر خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.