کودکان در صورت ابتلا به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان‌درمانی و دارو درمانی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهشید رابطیان درباره چگونگی برخورد والدین با کودکان مبتلا به کرونا گفت: کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به این ویروس باید با اثرات بیماری بر دیگران آشنا شوند. به عبارت دیگر علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی باید با زبان ساده برای آنان توضیح داده شود.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان ادامه داد: همچنین اضطراب و تنش والدین در برخورد با فرزندان باید کنترل شود، گاه ویروس کرونا در کودکان با علائم بالینی همراه نمی‌شود، اما اضطراب و نگرانی پدر و مادر بر فرزندان اثرگذار و سبب بروز اضطراب در کودک می‌شود، در برخی کودکان اما بیماری‌های زمینه‌ای، اختلالات اضطرابی و ژنتیک موجب بروز آسیب‌های روحی می‌شود. این کودکان در صورت ابتلا به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان‌درمانی و دارودرمانی می‌شوند.

وی افزود: گاه نیز قرنطینه خانگی، شست وشوی مداوم دست‌ها، اضطراب و نگرانی پدر و مادر، ابتلا به ویروس کرونا بدون علائم بالینی کودک و نوجوان را دچار کم‌خوابی، بی‌قراری، خشونت و پرخاشگری و بی‌حوصلگی می‌کند؛ سطح اضطراب این کودکان نیز عمدتا افزایش یافته و نیازمند مداخلات روان‌پزشکی است، ویروس کرونا به عنوان یک بیماری ناشناخته گاه بر مغز نیز اثرگذار و سطح اضطراب آدمی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا رابطیان در پایان با اشاره به اختلال اضطراب بیماری گفت: مشاهده بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمان از طریق تلویزیون و ابتلا دوستان و نزدیکان نیز می‌تواند سبب اضطراب، افسردگی و وسواس‌های شدید شود که این آسیب‌ها هم به طور حتم نیازمند معالجه و درمان است، در حال حاضر با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، هنری، ورزشی و قرنطینه خانگی استفاده کودکان و نوجوانان از کامپیوتر و تلویزیون افزایش یافته است؛ این کودکان باید توسط والدین با برعهده‌گیری برخی تکالیف و مسئولیت‌ها نظیر آشپزی و... از استفاده افراطی اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون دور شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.