در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های ظالمانه، بیماری کووید_۱۹ را مدیریت می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در جلسه ستاد ملی پیگیری های آیین  ماه محرم در شرایط بیماری کرونا گفت: فکر می کنم اولین راوی حماسه کربلا حضرت زینب (س) بود که وقتی از او پرسیدند بانوی بزرگوار چه دیدی، گفت جز زیبایی ندیدم. بعد از آن اولین کسی که به عزاداری حضرت سید الشهدا پرداخت، جابرابن عبدالله انصاری بود. مبنای عزاداری شیعه از همان روزگاران بعد از شهادت امام حسین (ع) است ‌و مگر می شود این شور و سوز و عشق عاشقان اهل بیت را در محرم خاموش کرد؟.

وی افزود: کسانی که عاشق امام‌حسین هستند این را می فهمند که وزیر بهداشت به عنوان کسی که از کودکی در آغوش مادر در روضه امام حسین(ع) بوده، امسال خیلی برایش سخت است که بگوید من دلم می خواهد پروتکل هایی را رعایت کنیم که در رعایت این پروتکل ها نام حسین را نشنویم. این کار برای چنین مسوولی غیر ممکن است. بر همین اساس با دوستان صحبت کردیم، راه های متفاوت رفتیم و همدلی کردیم. آنچه که امروز به عنوان پرچم تشیع در منطقه در دست ما قرار دارد و باید آن را به عنوان کشوری مترقی و پیشگام در جهان اسلام، برافراشته نگه داریم، مسوولیت جدیدی بر دوش ما می گذارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بارها اعلام کرده ام که نه به این دلیل که کسی را خوش آید یا کسی را بد آید، بلکه به این دلیل که رسالت تاریخی خودم می بینم که بیان کنم در این ایام چه گذشت، این موارد را هر روز ثبت می کنم، یکی از مهمترین و اساسی ترین حمایت های تاریخی در این ایام، با توجه به اینکه هر ۱۵۰ سال یا ۲۰۰ سال یکبار ممکن است کشوری با چنین آفتی مواجه شود، حمایت های هوشمندانه و سرشار از بصیرت مقام معظم رهبری بود و ماندگاری این روش در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

نمکی گفت: ویروس کرونا از همه طرف به ما حمله می کند، ما در سخت ترین شرایط تحریم های ظالمانه، بیماری کووید_۱۹ را مدیریت می کنیم. ما در شرایطی که همه راه ها را بر ما بستند و حتی برای یک دارو برای بیمار غیر کرونایی هم باید ۱۰۰ تا مرز را دور بزنیم و یک دلار را با هزار دغدغه بچرخانیم و یک کشتی را با هزار معرکه برای حمل و نقل پیدا کنیم، اما با لطف خداوند اجازه ندادیم که یک بیمار ما پشت در هیچ بیمارستانی در این ایام بماند و یا یک بیمار خاص برای دارو سرگردان داروخانه ها باشد، این لطف الهی و زحمت شبانه روزی گروهی است که به لطف خداوند معتقدند.

وی اظهار کرد: خیلی مهم است که آبرو و عظمت این نظام محفوظ بماند و دیگران نتوانند عزاداری های عاشورا و تاسوعا را بهانه‌ای برای این مغلطه کنند که علم بر اداره امور سلامت جمهوری اسلامی حاکم نیست، ما می خواهیم این ذهنیت را از دنیا بگیریم‌. وقتی رهبر ما می فرمایند که من هم‌ منتظرم که ببینم ستاد ملی کرونا چه می گوید تا بر اساس آن عمل کنم، خود به خود این حربه را از جهان گرفتیم، مگر کسانی بخواهند از این دایره بیرون باشند یا جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت کنند، بر همین اساس تردید ندارم که امسال محرمی سرشار از خرد، شعور، در کنار ذکر امام حسین و شهدای کربلا خواهیم داشت‌. تردید ندارم که همه مستحضرید که همکاران من شش ماه است که در سخت ترین روزگار دو شیفت و سه شیفت کار می کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی اتفاقات خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و استان های مرز نشین و تلاش عده ای بر اینکه آن را عامل گسست بین اهل تشیع و اهل تسنن عنوان کنند گفت: خوشبختانه این حربه ها را از دشمن گرفتیم، در جریان کرونا حتی یک بیمار اهل تسنن در استان های سُنی نشین، لحظه ای، بیرون از بیمارستان معطل نماند، امروز دشمن بر سر این پیمان بسته که بگوید به دلیل ولنگاری های ناشی از عدم رعایت پروتکل ها، سیلی از بیماران کرونایی روانه بیمارستان ها شد.

به گزارش ایسنا نمکی در پایان اضافه کرد: تردید ندارم که رعایت این پروتکل ها به دست همه عزیزان اعم از مدیران هیات های مذهبی و... اجرا می شود و ما هم همراه شان خواهیم بود و هرگونه کمک، مشاوره، نظارت و ... از سوی همکاران ما انجام خواهد شد. فضای مجازی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و..‌. در کنار ما خواهند بود تا بتوانیم محرمی با عظمت، با شکوه و آنطور که مقام معظم رهبری فرمودند در کنار اصول حمایت و صیانت از سلامت مردم و به تصویر کشیدن الگویی جهانی در برگزاری این مراسم تاریخی و مذهبی خواهیم داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.