رعایت اصول پزشکی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید با حمایت‌های اقتصادی همراه باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی اقلیما گفت: افزایش امید به زندگی در یک جامعه از طریق حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی مسئولان حفظ شده و مراقبت از سلامتی را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: رعایت اصول پزشکی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید با حمایت‌های اقتصادی از نیازمندان، اقشار آسیب‌پذیر و کارگران روزمزد همراه باشد. شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا براساس موقعیت اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی خود عمل می‌کنند، این مقابله در سطح کلان اجتماعی به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت‌مردان اشاره می‌کند.

وی افزود:  بنابراین برخی آسیب‌های اجتماعی همچون بیکاری، تورم و فقر بر رعایت اصول بهداشتی اثرگذار است، در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها خرید اقلام ضروری بهداشتی همچون ماسک و الکل برای اقشار محروم جامعه دشوار است، بنابراین رعایت این پروتکل‌ها مستلزم تامین اعتبارات است؛ به عنوان مثال یک کارگر روزمزد یا دست‌فروش به طور حتم نمی‌تواند قرنطینه خانگی را رعایت کند. تعطیلی برخی کسب و کارها و رستوران‌ها نیز باید با پرداخت غرامت همراه باشد.

به گزارش ایرنا اقلیما در پایان گفت: گاه نظرات برنامه‌ریزان نیز در اتخاذ تصمیمات اساسی کشور با یکدیگر متناقض است، مدیریت بحران مستلزم یک تصمیم جامع و واحد است، در زمان حاضر برخی خانواده‌ها در تامین اقلام ضروری زندگی با دشواری روبهرو می‌شوند و بی‌شک رعایت اصول بهداشتی از طریق استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی و... با توجه به رشد قیمت‌ها برای این محرومان امکان‌پذیر نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.