جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رضا رییسی در نشست تمهیدات کنکور سراسری گفت: این امکان فراهم شده که اگر داوطلبی دچار علائم بیماری باشد، در بیمارستان‌ها آزمون را انجام بدهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: ارتباط بسیار مستقیمی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها موثر است. در نتیجه از همه خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر کسی قصد همراهی داوطلب را دارد، حداکثر یک نفر همراه او باشد و از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری شود.

وی افزود: اولین نکته مهم، سلامت داوطلبان کنکور است که در این زمینه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده و سازمان سنجش نیز همکاری مناسبی داشته و امیدواریم آزمون سالم از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی داشته باشیم، در مورد پروتکل‌های ارائه شده نیز فاصله ۱.۲ متری به ۱.۸ متری بین داوطلبان تبدیل شده است. سالن‌ها نیز باید از نظر تهویه مناسب باشند، هفت هزار نفر از همکاران بهداشت محیط و حرفه‌ای بر محل برگزاری آزمون نظارت خواهند داشت. این نظارت قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا رئیسی در پایان گفت: این آزمون در چهار روز برگزار شده و هر سالن بعد از امتحان، گندزدایی و ضدعفونی خواهد شد و دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود. داشتن ماسک الزامی است و داوطلبان باید ماسک داشته باشند، سایت salamat.gov.ir مربوط به وزارت بهداشت است و همه داوطلبان باید در این سایت ثبت نام کرده و شرایط خودشان را وارد کنند. در این سایت چهار سوال ساده پرسیده می‌شود که باید توسط همه داوطلبان ثبت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.