داروهای بهبود دهنده بیماران کرونایی فقط در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه فتحی درباره"توزیع داروی بهبود دهنده بیماران کرونا و پوشش بیمه‌ای آن" گفت: این داروها فقط توزیع بیمارستانی دارد و آنچه در سطح بازار دیده می‌شود، قاچاق و غیر مجاز است و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست، قسمت زیادی از داروهای "رمدسیور" و "فاویپراویر" به صورت رایگان بین بیمارستان‌‌های دولتی توزیع شده است و قسمتی از این داروها دارای قیمت است و تاکنون بیمه نیز هزینه‌ای از این داروها را تقبل نکرده است، اما بیماران کرونایی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: داروهای در سطح بازار که خارج از پروتکل درمانی که اعلام شده است و توسط افراد تهیه می‌شوند غیر مجاز است. گروه سه نفره‌ای از پزشکان متخصص عفونی برای نظارت بر مصرف داروی بیماران کرونایی در بیمارستانها تعیین شده و نظارت لازم را دارند.

وی در خصوص تهیه ماسک در داروخانه‌ها گفت: به دلیل اینکه هنوز نیاز مراکز درمانی به ماسک مرتفع نشده است، توزیع ماسک در داروخانه‌ها را به صورت رسمی نداریم؛ چراکه هنوز بیمارستانها به سختی ماسک تهیه می‌کنند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده است تا در روزهای آینده ماسک را تامین کند.

همچنین بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص اینکه آیا همه افراد دارای علامت می‌توانند تست کرونا بدهند؟ گفت: طبق آخرین دستورالعملی که در تیرماه ابلاغ شد وزارت بهداشت اعلام کرد از افراد در معرض خطر تست گرفته شود؛ این افراد شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: اکنون تصمیم گرفته شد تا در شرایطی که امکان انجام تست داشته باشیم، هر فردی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند و دارای علائم کرونا باشد از آن تست گرفته شود و به این موضوع که آیا فرد سالمند بوده یا بیماری زمینه‌ای دارد، توجه نکنید، البته این کار فقط در استان تهران انجام می‌شود و برای این است که تعداد تست را افزایش دهیم؛چراکه از همه نقاط کشور به تهران رفت و آمد دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.