حضور مبتلایان به کرونا در مراسم محرم مسئولیت شرعی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و فانون (پالنا)، به نقل از سپید، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است.

مرجع تقلید شیعیان در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک برای همه عزاداران لازم است، توقع می‌رود که مردم مقررات اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را جداً رعایت کنند؛ مکان سرپوشیده نباشد، جمعیت محدود، وقت محدود باشد و همگان از ماسک استفاده کنند.

وی اظهار کرد: اگر این شرایط رعایت شود در این صورت عزاداری مانعی ندارد و عواقب منفی هم نخواهد داشت؛ ما جداً از مردم می‌خواهیم که در تشکیل جلسات عزاداری تمام آنچه مربوط به سلامت عزاداران هست را رعایت کنند، افرادی که بیماری دارند یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارند، در این مجالس حضور پیدا نکنند، این کار ممکن است باعث آلودگی دیگران شود و همین مسئله مسئولیت شرعی دارد. آن‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون و اینترنت از این برنامه‌ها استفاده کنند.

به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و تمهیدات لازم در ماه محرم ارائه کرد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.