باید به زندگی کرونایی تا حداقل یک سال دیگر عادت کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مینو محرز با ابراز نگرانی از مسافرت در ایام تعطیلات و به دنبال آن افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: متاسفانه یکی از نگرانی های ما انجام سفرهای غیرضروری و مسافرت های تفریحی خانواده ها بعد از برگزاری کنکور سراسری و تعطیلات پیش‌رو است زیرا این موضوع باعث انتقال ویروس کرونا از شهرهای مقصد به مبدا و برعکس می شود.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: برخی از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا و از چرخه خدمت دور شده اند، عادت به مسافرت رفتن تنها مشکل کشور ما نبوده بلکه در اروپا نیز با آغاز فصل تابستان و انجام مسافرت ها شیوع اپیدمی کرونا بار دیگر افزایش پیدا کرده است؛ معتقدم که سفر نرفتن در چنین شرایطی و ترک این عادت اصلاً سخت نبوده و مردم باید فعلاً به دلیل بروز بیماری کرونا  مسافرت ها را کنار بگذارند.

وی افزود: باید به زندگی کرونایی تا حداقل یک سال دیگر عادت کنیم و بسیاری از کارهای گذشته را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن در جامعه کنار بگذاریم؛ بعد از حدود ۶ ماه کادر درمان فرسوده و خسته شده اند و جایگزین کردن این افراد عملا امکان پذیر نیست، در چنین شرایطی انجام سفرهای غیر ضروری باعث می شود تا ویروس کرونا به مقاصد سفر که اغلب استان‌های شمالی کشور نظیر گیلان، مازندران و حتی گلستان است، منتقل شود که وضعیت این مناطق را به دلیل انتقال کرونا قرمز خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محرز در پایان گفت: از مردم درخواست می‌کنم که عادت به سفر رفتن را برای حفظ جان خود و دیگران کنار بگذارند تا این بیماری به طور کامل کنترل و مهار شود. امیدوارم با ساخت واکسن ویروس کرونا مشکلات مردم دنیا در زمینه شیوع بیماری کووید ۱۹ هرچه سریع تر رفع شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.