دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رحمان خدابنده‌لو گفت: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است و تمام کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به غیراز کلاس‌های بالینی و دارای کار عملی مجازی خواهد بود، اما با توجه به شرایط متفاوت دانشجویان علوم پزشکی، همه خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی باز هستند و با پذیرش حداکثر ۲ نفر در اتاق‌ها کار خود را در سال تحصیلی جدید ادامه می‌دهند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیشتر سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها بسته است و غذا تنها در ظروف یک بار مصرف در خوابگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی توزیع می‌شود. اما برخی از دانشگاه‌ها که سلف سرویس‌های بسیار بزرگ دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غذا ارائه کنند، اجازه این کار را دارند. البته آن‌هم باید در ظروف یک بار مصرف باشد.

وی افزود: حضور دانشجویان بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشجویان غیربالینی جدا شده است و تنها دانشجویان غیربالینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری هستند که کار آزمایشگاهی دارند و نمونه‌های که برای تحقیقات خود دارند زمان دارد و لازم است در دانشگاه حضور یابند. این دانشجویان اگر خوابگاهی باشند در ظرفیت پایین پذیرش می‌شوند، در سال تحصیلی جدید ایاب و ذهاب نخواهیم داشت و به صورت نیمه تعطیل خواهد بود. در صورتی که در برخی موارد نیاز باشد به صورت محدود انجام می‌گیرد.

به گزارش وب‌دا خدابنده‌لو در پایان گفت: با هماهنگی معاونت آموزشی به دانشگاه‌ها اعلام شده است که شرایط میهمان شدن در دانشگاه شهر محل سکونت دانشجو را تسهیل کنند، تمامی دانشجویان نو ورود ملزم هستند که در سایت سلامت وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید فرم خودارزیابی کرونا را تکمیل کنند. برنامه ریزی شده بخشی در مهرماه و بخش عمده دانشجویان در بهمن ما وارد دانشگاه شوند، دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند. ضمن اینکه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به تجربه بازگشایی در خردادماه جای قرنطینه و جداگانه برای دانشجویان مشکوک به کرونا درنظر گرفته‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.