بهورزان مرزبانان نظام سلامت هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی همزمان با روز بهورز به رباط کریم رفت و با بهورزان خانه بهداشت روستای "ده حسن" این شهرستان دیدار کرد و گفت: بهورزان مرزبانان نظام سلامت هستند، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و وجه تمایز آن در منطقه، وجود شبکه منسجم بهداشت و درمان در کشور است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از دلایل مهم توفیق در موج اول مقابله با کرونا را وجود بهورزان و شبکه های بهداشت است، بهورزان از دیرباز تاکنون در کنترل بیماری ها نقش بسیار اساسی و کلیدی داشته اند و کسب بالاترین شاخص های بهداشتی در سطح منطقه و دنیا حاصل دسترنج آنهاست.
 
وی افزود: بهورز یک کلمه منحصربفرد و شناخته شده در تمام منابع و کتب نظام سلامت دنیا است، یکی از ویژگی های بزرگ بهورزان این است که آنها از میان مردم منطقه هستند و با فرهنگ، شرایط  و مشکلات مردم آشنایی کامل دارند، نوع دوستی، رعایت عدالت در سلامت و ارائه خدمات رایگان به اتباع کشورهای خارجی در قالب شبکه های بهداشت ستودنی است.
 
رئیسی گفت: سیستم منسجم، نظم و ساختار، استانداردها و فرآیندهای خانه های بهداشت مثال زدنی هستند، گسترش سیستم های بهداشت در برنامه ۵ و ۶ توسعه تکلیف شده و در همین راستا مراکز جامع سلامت در سطح شهر ایجاد شده اند و مراقبین سلامت در این مراکز به عنوان بهورزان شهری محسوب می شوند.
 
به رگزارش وب‌دا در پایان معاون بهداشت وزارت بهداشت پس از شنیدن مشکلات بهورزان، از نزدیک مراحل ارائه خدمات در خانه بهداشت "ده حسن" رباط کریم را بررسی کرده و در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات یوسف آئینی و لیلا مرادی، بهورزان خانه بهداشت "ده حسن" قدردانی کرد.
 
گفتنی است در این بازدید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس شبکه بهداشت شهرستان رباط کریم و جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت دکتر رئیسی را همراهی می کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.