مجموعه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در اواخر ســال ۱۳۹۸ که شــیوع "کرونا ویروس کویید ۱۹" به ایران محرز گردید، به دلیل سرعت شیوع و کشندگی بالای آن و ضرورت اتخاذ تدابیر هم افزا و همگرای دستگاه ها برای کنترل بیماری و پیامدهای آن، شـورای عالی امنیت ملی کشـور با صـدور مصـوبه ای «سـتاد ملی مقابله با بیماری کرونا» را ایجاد نمود.

ستاد یاد شده که با عضویت مقامات و دستگاه‌های ذی ربط برای مقابله با ابعاد مختلف کرونا تشکیل یافته است، مرجع اصلی تصمیم گیری در امور مرتبط با کرونا می باشد و مصوبات آن، مبنای اقدام سایر دستگاه ها برای مواجهه هوشمند با کرونا قرار گرفته است.

در همین راستا معاونت امور دولت دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری به­ منظور تسهیل دسترسی عمومی به متن کامل مصوبات و بازتاب شایستۀ تصمیمات و تلاش ­های مستمر و مؤثر ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حق مردم بر آگاهی از حقوق و تکلیف­ های خود و هم چنین،‌ تقویت همسویی دستگاه ­ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، مجموعه مصوبات ستاد مذکور را گردآوری نموده و برای نخستین بار این مصوبات در پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر هیات دولت به نشانی cabinetoffice.ir  منتشر می­ شود.

در این مجموعه، مصوباتی که تاکنون در اختیار دفتر هیئت دولت قرار گرفته است، تنظیم و تدوین گردیده و در عین حال، قوانین و مقررات مرتبط با برخی از مصوبات یاد شده به صورت تنقیحی در پاورقی مصوبه ذکر شده است.

 امید است تا زمان کنترل قطعی کرونا و استمرار فعالیت ستاد، مصوبات جلسه­ های بعدی آن نیز در اختیار مردم، دستگاه­ ها، جامعۀ دانشگاهی و حقوقی قرار گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.