امسال سال طلایی توسعه حوزه سلامت خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در سومین آیین بهره برداری از پروژه های سلامت از سری پروژه های پویش سراسری ره سلامت با درود بر روح بلند شهدای کربلا، دفاع مقدس، حرم و مدافع سلامت، در ارتباط ویدیوکنفرانسی با دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان کربلای دیگری است برای ما از روزهای آغازین دفاع مقدس بچه‌های خوزستان دست خالی و با امکانات کم در مقابل رژیم بعث ایستادند. ما همواره مدیون خاک خوزستان هستیم و آنچه که برای این استان انجام می‌دهیم حتی پاسخ یک قطره از خون شهدای این خطه نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش کادر درمان در استان خوزستان برای مهار کرونا ادامه داد: با مهار این بحران توانستید سیلی محکمی بر دهان کسانی بزنید که مدعی بودند جمهوری اسلامی ایران به خوزستان بها نمی‌دهد و آنجا را رها کرده است. در این بحران بزرگ حتی یک خوزستانی عزیز پشت درب‌های بیمارستان نماند. به قول شهید زنده در دل‌ها سردار سلیمانی، ما ملت امام حسین (ع) هستیم و با ایستادگی در مقابل هجمه‌ها تاریخ‌ساز خواهیم شد.

وی در ارتباط ویدیوکنفرانسی با دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز افزود: یکی از استان‌های موفق در مهار کرونا استان فارس بود. در اوج تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت توانستیم بیش از گذشته به توسعه سلامت کشور بپردازیم. امسال سال طلایی توسعه حوزه سلامت خواهد بود، زیرا برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت عادی و ۲هزار تخت ICU به ناوگان تخت‌های کشور اضافه خواهیم کرد. این اهداف در راستای افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود که با کمک خیرین و همکاران دلسوزم میسر می‌شود.

نمکی در ارتباط با دانشگاه علوم‌پزشکی جهرم تاکید کرد: اگر همدلی و وفاق کادر درمان و مسئولین با یکدیگر نبود، این موفقیت در کنترل کرونا حاصل نمی‌شد. اطبا از گذشته به دلیل کمک برای به دست آوردن سلامت مورد توجه ویژه مردم بودند تا جایی که برخی آنها را هم ردیف انبیا می‌دیدند. امیدوارم با همکاری دوستانم پروژه بیمارستان ۳۳۰ تخت‌خوابی جهرم که از زمان حضورم در سازمان برنامه و بودجه پیگیر آن هستم، به زودی افتتاح شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: شاید هر یک و نیم قرن یکبار بیماری گسترده‌ای مانند کرونا در کشورها به وجود آید، استان‌هایی که امروز در خدمتشان بودیم از ابتدای سال ۱۳۹۸ درگیر مشکلاتی مانند سیل نیز بودند. به یاد می‌آورم که یکی از سخت‌ترین شب‌های زندگی من شبی بود که در شیراز سیل آمد و به چشم خود شاهد تلاش همکارانم برای مهار ورود آب به بیمارستان بودم. با نگاه به آن ایام امیدوارم از شرایط فعلی هم گذر کنیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: یکی از غصه‌های بزرگ من از دست دادن کادر درمانی است که سال‌ها برای تحصیل و علم طبابت سختی کشیده‌اند. عزیزانی که به دلیل عدم رعایت و سهل‌انگاری و نزدن ماسک توسط برخی افراد از دست می‌روند. با توجه به بازگشایی مدارس از استان‌ها می خواهیم نظارت خود را بر رعایت موارد بهداشتی افزایش دهند.

به گزارش ایسنا در پایان سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز در سومین آیین بهره برداری از پروژه های سلامت تحت عنوان پویش سراسری ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت و از طریق ویدئو کنفرانس در استان های خوزستان و فارس برگزار شد، با بیان اینکه 53 پروژه بهداشتی، درمانی و عمرنی در حوزه سلامت به بهره برداری می رسد گفت: این پروژه ها در سه دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی ‌شاپور اهواز، فارس و جهرم با متراژی بالغ بر ۴۰ هزار و ۸۳۱ متر مربع و با اعتبار ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌ برداری قرار می‌ گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: این پروژه ها شامل، بهره برداری از ۳۲۵ تخت عادی و ویژه جدید، تکمیل و بهره برداری از بخش ‌های بیمارستانی، احداث و تجهیز پایگاه فوریت های پزشکی، اورژانس، کلینیک ویژه و مراکز خدمات جامع سلامت و آزمایشگاه، است، همچنین، احداث و تجهیز تعدادی از منازل پزشکان که از ضرورت های ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمتر برخوردار است نیز امروز به بهره برداری رسیده و تجهیزات موردنیاز بیمارستان ها با هدف تکمیل و بهبود کیفیت زنجیره خدمات بیمارستانی، امروز به بهره برداری می رسد، 53 پروژه درمانی، بهداشتی و عمرانی که امروز تحت عنوان پویش سراسری ره سلامت به بهره برداری می رسد، با اعتباری بالغ بر 2800 میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.