نیروهای بیمارستانی علوم پزشکی ایران به فرسودگی رسیده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی گفت: اصل مهمی که برای مقابله با  ویروس کرونا وجود دارد پیشگیری به موقع بیماری است. همه افراد باید بدانند با نزدیک‌تر شدن به پاییز و شیوع ویروس آنفلوانزا در کنار کرونا شرایط  برای همه به خصوص بیماران خاص پیچیده‌تر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تقویت توزیع واکسن آنفلوانزا در دستور کار قرار گرفته است. نکته دوم که مورد بحث است تقویت سیستم آزمایشگاهی است. آزمایشگاه‌ها باید به خوبی مجهز شوند تا بتوانیم راه‌های تشخیصی سریع‌تری را برای شناسایی تمام ویروس‌ها به خصوص آنفلوآنزا و کرونا ایجاد کنیم، نکته مهم دیگر این است که بتوانیم در حوزه درمان تخت‌های بیمارستانی را افزایش داده و مجهز کنیم. تمرکز اصلی ما گسترش تخت‌های بخش مراقب های ویژه است، به طور مثال در دانشگاه ایران حدود ۷۰۰ تخت در مجموع کل بیمارستان مجوز موقت برای بخش آی سی یو بیماران کرونایی گرفته است.بیشتر بخوانید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: فعالیت‌های دیگر ما راه اندازه پروژه‌های جدید بیمارستانی است که یکی از این پروژه‌ها تاسیس بیمارستان شهرک قدس با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی و همینطور بیمارستان شهید سلیمانی، بیمارستان ۳۶۰ تختی فیروزآبادی که مورد بررسی و اقدام قرار گرفته است. امیدوارم تا ۲ الی ۳ ماه آینده ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که در فصل پاییز و زمستان با مشکلاتی همچون کمبود تخت های بیمارستانی و خدمات درمانی رو به رو نشویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان توکلی در پایان گفت: نیروهای بیمارستان‌های علوم پزشکی ایران شرایطی مناسبی ندارند و عملا به فرسودگی رسیده اند. البته تا جایی که توانستیم پرداختی‌ها و معوقعه‌های آن‌ها را پرداخت کردیم تا کمی از سختی‌‌هایشان کم شود. نکته‌ای که وجود دارد این است  به دلیل کم بودن تعرفه‌ها و تکیه بر درآمدهای  اختصاصی بودجه بیمارستان‌ها در ۲ ماه ابتدایی سال کاهش پیدا کرده است و  باعث شده دریافتی‌ها کم شود، درباره تزریق نیرو سازمان استخدامی مجوز‌هایی از وزارت بهداشت گرفته است، اما به هر حال با فرسودگی شدید کادر درمان رو به رو هستیم. دانشجویان دستیاری تخصصی با شرایط آسان‌تری فارغ التحصیل شده و از دهه اول شهریور ۲ ماه زودتر  به مراکز درمانی تزریق شده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.