ارائه خدمات به ۴۸ هزار بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی از زمان شیوع ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی در رزمایش سراسری فضای مجازی بیمه سلامت ۶ استان که به صورت ویدئو کنفرانس در یزد آغاز شد با اشاره به اقدامات این سازمان نسبت به تحت پوشش قراردادن این گروه از بیماران گفت: بر اساس قانون، انجام ارزیابی برای پوشش بیمه سلامت، بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بیمه افراد در شرایط عادی حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد و پس از شیوع کرونا با توجه به این‌که مدت زمان بستری بیماران ۶ تا ۱۴ روز و حتی کوتاه‌تر بود، برای کاهش زمان تمهیداتی در نظر گرفته شد زیرا برخی این افراد از قبل بیمه نبودند، باید شرایط خاص آنها در نظر گرفته می‌شد، با کمک وزارتخانه مدت زمان انجام ارزیابی به یک روز کاهش یافت و با توجه به شرایط خاص هر فردی که از قبل بیمه نبود، بر اساس تشخیص در صورت ابتلا به کرونا، مجاز به استفاده از خدمات بیمه سلامت شد در حالیکه در بیمارستان بستری بود، تحت پوشش قراردادن داروهای مورد استفاده این گروه از بیماران یکی دیگر از اقداما انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر خدمات مورد نیاز برای تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بود از جمله سی. تی. اسکن، سی. بی. سی، پی. سی .آر و آی. سی. یو، پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در زمان بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی، برداشتن برخی موانع مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت از دیگر اقدامات برای کاهش آلام مردم و مشارکت در تسریع ریشه کنی این بیماری است که انجام شد، پیشنهاد مراقبت از بیمار در منزل به شورای عالی بیمه و تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ نگهداری بیماران نیازمند در منزل به آی. سی. یو در چارچوب استانداردها نیز داده شده است، از فواید این کار می‌توان به کم شدن هزینه‌های بستری، آزاد شدن تخت‌های آی. سی. یو و بالا بردن ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران با توجه به مراجعه بالای بیماران در زمان اپیدمی بیماری ، موثر بودن فضای خانه و خانواده بر سرعت بهبود فرد بیمار اشاره کرد.

هاشمی همچنین از تمدید اعتبار دفترچه بیمه‌ در ۲ نوبت، راه اندازی نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر، اجباری شدن استحقاق سنجی به معنای احراز هویت با کد ملی از تیرماه، حذف دفترچه کاغذی از مرداد ماه در بخش سرپایی، استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی، تمدید زمان پروتکل های مرتبط با داروهای پرونده ای و یا داروهای خاص در دوران اپیدمی، اعمال پروتکل های بهداشتی برای کارمندان سازمان در زمان کرونا را از دیگر فعالیت ها برشمرد.

به گزارش ایرنا مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت در پایان به فعال کردن سامانه پاسخ گویی ۱۶۶۶ برای مشاوره های تلفنی در کم کردن مراجعه مردم به بیمارستان ها و آگاهی بخشی به آنها و کاهش استرس اشاره کرد و گفت: تشکیل گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و ریه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری و راهنمایی کارشناسان پاسخگو در سامانه برای راهنمایی مردم، نظارت نامحسوس بر شیوه برخورد کارشناسان در پاسخ دهی به مردم، راه اندازی بخش پاسخگویی به سووالات در سایت سازمان، ارسال ۱۲۰ میلیون پیامک‌های آموزشی برای بیمه شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری، ساخت کلیپ‌های آموزشی و ارائه آن در رسانه ها، از جمله دیگر اقدامات سازمان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.