دانشگاه علوم پزشکی ایران از ایده بازارهای حوزه سلامت حمایت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در جلسه شورای سیاست گذاری دانشگاه علوم پزشکی ایران که با حضور جلیل کوهپایه زاده و حسین وطن پور برگزار شد ایده بازارهای حوزه سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه گفت: در این دانشگاه باید در حوزه توسعه و تحقیق و تجاری سازی محصولات بیشتر تلاش کنیم.

وی به وجود دانش فنی، ظرفیت های علمی و بضاعت های بالقوه موجود در دانشگاه اشاره کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان به عنوان شریک راهبردی و موتور محرکه برای خلق ایده های نو و تولید محصولات مبتنی بر نیاز جامعه محسوب می شوند، دانشگاه از ایده بازارهای حوزه سلامت  حمایت می‌کند، باید به این نکته توجه داشته باشیم که در مسیر تحقق اهداف استراتژیک دانشگاه چقدر توانستیم به نیازهای اجتماعی در حوزه فناورانه پاسخ دهیم.

کوهپایه زاده ضمن تاکید بر استفاده از این فرصت طلایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در دانشگاه به کار خواهیم گرفت تا بستر مناسب برای تحقق اهداف شرکت های متفکر فراهم و شرایط انجام پژوهشهای کاربردی تسهیل شود، ما در حوزه فناوری مشکل پول نداریم بلکه به دنبال پروژه های خوب هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن استقبال از وجود ایده بازارهای حوزه سلامت ادامه داد: ایده بازارها می توانند به تدریج به هسته های فناور تبدیل و در مراکز رشد مستقر شوند. همچنین می توانند از حمایت های صندوق های سرمایه گذاری بهره مند گردند.

در ادامه جلسه حسین وطن‌پور مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم به مشکلات دوران کرونا اشاره کرد و گفت: نیاز است دانشگاه ها در مسیر ایده بازارهای نو حرکت کنند و اساس حوزه فناوری هم در جهت سرمایه گذاری، توسعه این ایده بازارها و همچنین تقویت ارتباط صنعت با دانشگاهها است.

همچنین سید عباس متولیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران هدف از این جلسه را ساماندهی ایده بازارهای حوزه سلامت و حمایت از آنها بر شمرد و افزود: زیرساخت های حوزه فناوری دانشگاه در حال توسعه است و ما هم باید به عنوان تولید کننده محصولات کاربردی، سهمی در این بازار ملی داشته باشیم.

پورنیک مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران هم تصریح کرد: در مسیر رشد و بالندگی باید نیازهای حوزه سلامت را احصاء نماییم و زیر ساختهای فناورانه را در اختیار افراد قرار دهیم تا شاهد دستاوردهای ارزشمند در حوزه فناوری سلامت باشیم.

به گزارش ایرنا رویدادهای ملی ایده بازارهای حوزه سلامت "خوراکی و نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و سلامت دیجیتال" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر از مهرماه تا دی امسال به صورت مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.