پیش فروش واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها و مطب‌ها ممنوع است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره استفاده از واکسن آنفلوآنزا اظهار داشت: نحوه صحیح استفاده از واکسن و پروتکل‌های مربوط به آن، توصیه شده است و قطعا محدودیت‌هایی برای اینکه همه مردم بخواهند از این واکسن استفاده کنند، وجود دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با با تاکید بر ممنوعیت پیش فروش واکسن آنفلوآنزا گفت: تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و نوبت دهی به آنها برای تزریق با اولویت‌هایی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند در سال‌های گذشته هم وجود داشته ولی اگر مردم با پیش فروش این واکسن در داروخانه‌ها و مطب‌ها مواجه شدند باید با 190 تماس بگیرند.

وی با اشاره به پیش خرید 10 تا 12 میلیون دوز واکسن برای کشور افزود: در سال جاری با توجه به متفاوت شدن شرایط، اولویت ها تغییر کرده، حجم تولید این واکسن در جهان بسیار افزایش یافته و به تبع آن شرکت‌های تولیدکننده واکسن هم نیاز به زمان بیشتری برای تولید دارند. به عنوان مثال اگر واکسن کرونا ساخته شود حدود یکسال زمان نیاز است تا این واکسن  برای همه آماده شود بنابراین ما در حال حاضر باید افراد پرخطر را در مرحله اول دریافت این واکسن قرار دهیم و بعد به سراغ گروه‌های دیگر برویم، اگر سال‌های پیش دقت ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم بود و شیوع آنفلوآنزا را داشتیم امسال به واسطه کرونا پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شده و این نوید را به هموطنان می‌دهم که به احتمال قوی از شیوع آنفلوآنزا جلوگیری خواهد شد.  

جهانگیری در خصوص طرح پزشک از راه دور گفت: مقدمات این کار فراهم شده اما اولویت ما در این دوره با توجه به شیوع کرونا و لزوم مشاوره‌های مجازی مشاوره پزشک به پزشک است. به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای فقط یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی را داشته باشیم نیاز است تا پزشکان دیگر به صورت مجازی و برخط با وی ارتباط داشته باشند. مشاوره پزشک به پزشک از سه راه متنی، صوتی و تصویری انجام می‌شود، دومین اولویت مشاوره، مشاوره برای پیگیری بیماری‌ها و صحت انجام کار وپاسخ به سوالات بین کادر پزشکی و مردم است، اگر فردی مشکل تازه‌ای دارد می‌تواند سوال بپرسد ولی برای تشخیص حتما باید به پزشک مراجعه کند.

به گزارش فارس معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان درباره راه‌های ارتباطاتی دریافت مشاوره گفت: مردم برای مشاوره تلفنی کرونا می‌توانند با سامانه 4030 تماس بگیرند ولی سامانه‌های جدیدی طراحی شده که پس از انجام تست نهایی و تایید وزارت بهداشت و نظام پزشکی در دسترس عموم قرارخواهد گرفت. کدهای بیمه و خدمات آن مشخص شده ولی برای اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد نیاز است تا اقدامات استانداردی انجام گیرد که این اقدامات در دست پیگیری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.