تغذیه مناسب دوره بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ را در آی سی یو کاهش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شریعت پناهی درباره مشکلات تغذیه ای در آی سی یو گفت: استفاده از دانشجویان تغذیه بالینی در بیمارستان طالقانی آغاز شده و پزشکان از این مسئله رضایت داشتند.هدف از تغذیه بیماران در آی سی یو جلوگیری از کاهش وزن بیماران مبتلا به کرونا است و اگر کاهش وزنی ایجاد شود، نباید این کاهش بیشتر از ۱۰ درصد وزن اولیه باشد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ادامه داد: دلیل مشکلات تغذیه ای در آی سی یو بی توجهی به کار تیمی متشکل از پزشک متخصص، فیزیوتراپ و متخصص تغذیه به منظور تصمیم گیری در راستای تغذیه صحیح بیماران است و هم اکنون هر یک از پزشکان به طور جداگانه بیماران را ویزیت و درمان می کنند.

وی افزود: نبود کار گروهی پزشکان و متخصصان در آی سی یو باعث بروز کمبود کالری، پروتئین و ریزمغذی ها در بیماران و کار پزشکان بیشتر می شود چون وقتی بیمار دچار سوء تغذیه می شود، به طور طبیعی مدت بستری نیز بیشتر می شود، عوارض ناشی از سوء تغذیه، زخم بستر، نارسایی تنفسی و کلیوی است که هزینه گزاف به دولت تحمیل می کند، دانشجویان تغذیه بالینی مثل پزشکان باید در آی سی یو حضور داشته باشند و سعی می کنیم این حضور را گسترش بدهیم.

به گزارش ایرنا شریعت پناهی در پایان با اشاره به تغذیه بیماران مبتلا به کرونا در آی سی یو گفت: تفاوتی که بین بیماران مبتلا به کرونا نسبت به سایر بیماری ها در آی سی یو وجود دارد، بی اشتهایی زیاد در آنها است. زیرا تا زمانی که بیمار التهاب داشته باشد، بی اشتهایی نیز وجود دارد. بنابراین باید از مکمل های تغذیه ای از طریق دهانی، روده ای و وردیدی کمک بگیریم تا این مشکل بر طرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.