همکاران ما ۷ ماه است که بی وقفه برای مدیریت کرونا حضور فعال دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در آیین بازگشایی دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران که با حضور مجازی رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: رییس جمهور همواره مشتاقانه می خواست که در جمع فرهیختگان دانشگاهی حضور داشته باشد اما فشار ما بر اجرای پروتکل ها به خصوص مقامات تراز اول نظام جمهوری اسلامی ایران باعث شد که وی حضور نداشته باشد و از مقام معظم رهبری، روسای قوا به ویژه رییس جمهور که توصیه همکاران ما در رعایت پروتکل ها را مورد توجه دارند، قدردانی می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به روح بلند همه افرادی که در مقابله با کرونا از دست دادیم، درود می فرستم. در ایامی که دانشگاه ها تعطیل بودند، مسن ترین و متبحرترین اساتید رشته های علوم پزشکی از جمله دکتر نادری با سابقه دو هزار و ۵۰۰ پیوند عضو، با وجود فشار و توصیه های ما، پروانه وار دل بر آتش زدند تا رزیدنت ها و اساتید جوان تر، جرات کنند و دل به آتش بزنند.

وی افزود: در این ایام هیچ رییس دانشگاه علوم پزشکی در کشور نبود که یک روز بتواند با خانواده اش در روز تعطیل، ناهار بخورد. افتخار بزرگ و حماسه ای که آفریده شد مدیون ایثار، تلاش و درگذشتگی این عزیزان بود و این شد که توانستیم با امکانات اندک در سال سخت و در شرایط تحریم و مضایق اقتصادی حماسه ای خلق کنیم که در دنیا زبانزد عام و خاص شویم حتی دشمنان ما هم اذعان کردند که در ایران، بیماری پشت درب هیچ بیمارستانی سرگردان نشد و هیچ کس به دلیل کم بضاعتی اقتصادی در بیمارستانها با عدم پذیرش روبرو نشد.

نمکی خاطرنشان کرد: گرچه به عنوان وزیر همواره داغ سوزان از دست دادن بزرگان هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی را بر سینه خواهم داشت اما دانشجویان ما روزی که روپوش سفید می پوشند گویا لباس احرام می پوشند تا به کعبه عشق بروند و دور بیماران شان طواف کنند. آنها می آیند تا جان بفروشند و رنج و محنت بخرند.

به گزارش وب‌دا وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: امروز خوشحالم در این نشست نمادین، دانشگاه های غیر علوم پزشکی در کشور بازگشایی می شوند از اساتید مجرب رشته هایی که می توانند در این عرصه به ما کمک کنند، بهره خواهیم گرفت. در زمینه کروناجنبه های روانپزشکی به جای خود اما امیدواریم که در جنبه های روانشناسی، علوم اجتماعی و مسائل زیست محیطی و دیکر جنبه ها از کمک اساتید این رشته ها کمک بگیریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.