حدود ۲۹/۵ میلیون مبتلا و بیش از ۹۳۲ هزار فوتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بنابر تازه‌ترین آمارها، ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در میان هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۱۱۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی هفت میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۱۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۷۹۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۷۷  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۳۲ هزار و ۷۴۴ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۷ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز "سه شنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱_ آمریکا شش میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۸۹ مبتلا، ۱۹۹ هزار قربانی
 ۲_ هند چهار میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۳۶ مبتلا، ۸۰ هزار و ۸۰۸ قربانی

۳_ برزیل چهار میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۴۴ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۱۱۷ قربانی
 ۴_ روسیه یک میلیون و ۶۸ هزار و ۳۲۰ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۳۵ قربانی

 ۵_ پرو ۷۳۳ هزار و ۸۶۰ مبتلا، ۳۰ هزار و ۸۱۲ قربانی
 ۶_ کلمبیا ۷۲۱ هزار و ۸۹۲ مبتلا، ۲۳ هزار و ۱۲۳ قربانی

 ۷_ مکزیک ۶۷۱ هزار و ۷۱۶ مبتلا، ۷۱ هزار و ۴۹ قربانی
 ۸_ آفریقای جنوبی ۶۵۰ هزار و ۷۴۹ مبتلا، ۱۵ هزار و ۴۹۹ قربانی

 ۹_ اسپانیا ۵۹۳ هزار و ۷۳۰ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۴۸ قربانی
 ۱۰_ آرژانتین ۵۶۵ هزار و ۴۴۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۶۶۷ قربانی

به گزارش ایسنا پس از آن کشورهای شیلی با ۴۳۶ هزار و ۴۳۳ مبتلا، ایران با ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ مبتلا، فرانسه با ۳۸۷ هزار و ۲۵۲ مبتلا، انگلیس با ۳۷۱ هزار و ۱۲۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۳۹ هزار و ۳۳۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۶ هزار و ۲۵۸ مبتلا، پاکستان با ۳۰۲ هزار و ۴۲۴ مبتلا،عراق با ۲۹۴ هزار و ۴۷۸ مبتلا، ترکیه با ۲۹۲ هزار و ۸۷۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۸ هزار و ۷۶۱ مبتلا، فیلیپین با ۲۶۵ هزار و ۸۸۸ مبتلا، آلمان با ۲۶۳ هزار و ۲۲۱ مبتلا، اندونزی با ۲۲۱ هزار و ۵۲۳ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۶۰ هزار و ۳۶۸ مبتلا، اوکراین با ۱۵۶ هزار و ۷۹۷ مبتلا، کانادا با ۱۳۸ هزار و ۱۰ مبتلا، بولیوی با ۱۲۷ هزار و ۶۱۹ مبتلا، قطر با ۱۲۱ هزار و ۹۷۵ مبتلا، اکوادور با ۱۱۸ هزار و ۹۱۱ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۹۲۰ مبتلا، رومانی با ۱۰۴ هزار و ۱۸۷ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۴ هزار و ۱۱۰ مبتلا، پاناما با ۱۰۲ هزار و ۲۰۴ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۱۷۷ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.