افزایش شمار ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام طبرسی گفت: شمار ابتلا به کرونا و بستری‌ها در یک هفته اخیر افزایش یافته است، اوایل شهریور ماه روند ابتلا افزایش یافت که به دلیل بی توجهی به نکات بهداشتی در یک هفته اخیر با افزایش بیماران کرونایی رو به رو شده ایم، بر اساس تجربیاتی که در این هفت ماه گذشته کسب کرده ایم، باید بگوییم که در حال ورود به موج سوم کرونا هستیم البته امیدواریم این اتفاق نیفتد، به این دلیل که اگر وارد موج سوم بشویم هم مرگ و میر بالاتر خواهد رفت و هم درد سر‌های کادر درمان بیشتر خواهد شد.  

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: در ۲۱ شهریور ماه تعداد مراجعه کننده به اورژانس کرونا ۶۸ نفر بود، ولی ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه یعنی دو روز گذشته ۱۸۰ و ۱۶۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان برای ابتلا به کرونا مراجعه کردند که در واقع می‌توان گفت آمار مبتلایان چیزی حدود ۲ ونیم برابر شده است، روند فوتی های کرونایی روبه افزایش است، وقتی مراجعات سرپایی زیاد می‌شود متعاقب آن بستری و متعاقب آن و بعد از دو هفته میزان بیماران بستری در آی سی یو و بعد از این پروسه هم بیماران فوت شده افزایش پیدا می‌کند.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: در بیمارستان مسیح دانشوری کادر درمان هیچ گاه وقت استراحت نداشته اند، چون همیشه تمام بخش‌های بیمارستان پر از بیمار کرونایی بوده است. البته که اگر هم اکنون دو تا سه بخش دیگر هم به بیمارستان برای بستری این بیماران اضافه کنیم با وضعیتی که بیماری دارد باز هم پر خواهد شد، از مردم درخواست داریم به شیوه نامه‌های بهداشتی عمل کنند، در مهر حدود ۲ تعطیلی و مناسبت وجود دارد و با توجه به باز شدن مدارس و دانشگاه ها، ما باز هم نگرانیم. اگر به رعایت مسائل بهداشتی توجه نشود صددرصد با بحرانی جدی مواجه می‌شویم.  

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.