خدمات پرهزینه و بدون تعرفه ناباروری از طریق بیمه‌های تکمیلی پوشش داده می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حنان حاج محمودی درباره میزان پوشش بیمه ‌ای درمان‌های ناباروری  تعهدات بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر پایه گفت: تا قبل از سال ۸۸ خدمات ناباروری به میزان کم و به صورت پراکنده در تعهد سازمان قرار داشت.

وی افزود: اما از سال ۸۸ با تصویب شورای عالی بیمه خدمات درمانی، خدمات مربوط به ویزیت، مشاوره، دارو، تصویربرداری، آزمایشگاه و خدمات بستری، براساس بسته خدمتی مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه، جزو تعهدات سازمان قرار گرفت. همچنین براساس تفاهم ‌نامه دارویی که در سال ۹۲ بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد، ۲۲ قلم از داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که در ابتدا فرانشیز پرداختی بیماران ۵۰ درصد بود ولی در حال حاضر به ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: از مهر ماه سال ۹۳ با تهیه و ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌ های سلامت، خدمات پرهزینه و بدون تعرفه ناباروری به منظور جلوگیری از دریافت تعرفه‌‌های متفاوت و ناعادلانه از بیماران، به صورت خدمات ستاره ‌دار در کتاب درج شد که از طریق وزارت بهداشت در مراکز منتخب و نیز از طریق بیمه ‌های تکمیلی پوشش داده می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.