واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار به صورت رایگان تزریق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوانزا گفت: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر و به ویژه مادران باردار برای آنفلوآنزا واکسینه شوند و از طرفی کادر بهداشت و درمان در خطر هستند و باید این واکسن را دریافت کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت رایگان تزریق می‌شود، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این مادران باردار در سامانه‌های بهداشت ثبت شده‌اند. بقیه این مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت یا مراکز بهداشت مراجعه کرده و پرونده بهداشتی خود را ثبت و واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا افزود: کشورهای مختلفی قول‌هایی برای واکسن آنفلوآنزا داده بودند. ارز مورد نیاز برای خرید واکسن آنفلوآنزا تامین شده، اما در حال حاضر مشکل نقل و انتقالات ارز وجود دارد، در گذشته شرکت‌های تولید کننده ابتدا واکسن آنفلوآنزا را تحویل داده و بعد پول را دریافت می‌کردند، اما امسال می‌گویند که ابتدا پول را به صورت نقدی واریز کنید تا واکسن را تحویل بدهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.