کادر درمان "در آستانه سقوط" است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا صالحی با اشاره به روند رو به افزایش آمار مرگ و میر در ده روز گذشته گفت: در سطح شهر تهران، کادر درمان با افزایش پنج برابری مراجعان به مراکز درمانی مواجه بوده‌اند. ویزیت بیماران و درمان آن‌ها وظیفه ذاتی ماست، اما تعداد بالای بیماران با شرایط وخیم با افزایش آمار مرگ و میر همراه شده است.

وی افزود: افزایش آمار روزانه مرگ و میر و تعداد بالای مراجعان باعث شده که تیم درمان کم‌کم و بعد از گذشت چندین ماه با سقوط مواجه شوند. همین رویه باعث می‌شود که نبود روحیه در کادر درمان به مراتب باعث افزایش آمار کشته‌های ویروس کووید ۱۹ شود، از مردم خواهش می‌کنیم که در رفتار برای مقابله با کووید ۱۹ به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. از مسئولان وزارت بهداشت هم خواهش می‌کنیم که با بازنگری در تصمیمات شش ماه گذشته، برای مقابله با افزایش آمار قربانیان ویروس، گام بردارند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن درخواست برای اعمال محدودیت‌ها برای کنترل ویروس ادامه داد: امیدواریم اعمال محدودیت‌ها باعث شود که با برنامه‌ریزی منعطف‌تری پیش برویم به طوریکه برنامه‌ریزی ما برای آمار قربانیان ۱۰۰ نفر با ۲۰۰ نفر تفاوت داشته باشد. همکاران ما در حوزه بهداشت عمومی هم باید مباحث مربوط به حمل و نقل عمومی و تجمعات را مد نظر قرار بدهند. امیدواریم در شهر تهران  با تصمیمات عملیاتی‌تر، تاخیر به وجود آمده برای کنترل ویروس را جبران کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان صالحی در پایان گفت: واکسن آنفلوانزا مصونیتی برای کووید ۱۹ ایجاد نمی‌کند و نباید اینطور تصور کرد که این واکسن از ابتلا به کووید ۱۹ پیشگیری می‌کند. تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد از جمله افراد بالغ بدون بیماری زمینه‌ای واجب نیست و تنها برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کهنسالان و سایر گروه‌های پرخطر الزامی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.