ضرورت یکپارچه‌سازی در خدمات الکترونیک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی ضمن اشاره به اینکه باید سازوکارها و زیرساخت‌های لازم برای انجام اقدامات موثر در کشور فراهم شود، گفت: ممکن است در مسائل اجرایی با توجه به زیرساخت‌های موجود در فرآیند کار مشکلاتی ایجاد شود که بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر به مرور و با تعامل برطرف خواهد شد به طوری که همکاری خوبی در زمینه آی‌تی با وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سایر بخش‌های مرتبط ایجاد شده است.

وی افزود: نسخه الکترونیک یک تکلیف قانونی است و باید اجرایی و در کنار آن موانع برطرف شود که این موضوع نیازمند ایجاد روش‌ها و سامانه‌های جدید و اشراف کامل سازمان‌های مرتبط به بحث آی تی است، این قول را می دهیم که سامانه یکپارچه را با همکاری چند جانبه ایجاد کنیم. سازمان تامین اجتماعی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است تا در نهایت مشکلات را برطرف و اصلاحات لازم صورت گیرد.  

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: روش‌های اجرایی تا بخش زیادی اصلاح شده است. ما در سازمان بیمه سلامت ایران قصد داریم که تعامل خوبی با مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها داشته باشیم و قصد نداریم فقط ستادی فکر کنیم بلکه نظرات و همکاری سایر مجموعه‌های مرتبط نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.قطعا اگر همکاری چند جانبه و یکپارچه سازی سامانه ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ناصحی در خصوص مجوز داروخانه های جدید نیز توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: بیمه سلامت منابع محدودی دارد به همین دلیل باید طوری عمل کنیم که هزینه‌ها را پوشش دهیم. تصمیم ما این است که با گفت‌وگو و برخی شروط تعیین شده با تعدادی از مراکز جدید مثل داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها قرار‌داد داشته باشیم تا توزیع عادلانه‌ای در ارائه خدمت صورت گیرد.  

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت وی در پایان افزود: انجام این اقدامات نیازمند گفت‌وگو و تعامل است. همچنین بحث های نظارتی و دقت کاری همکاران ما در مجموعه داروخانه‌ها نیز باید بیشتر شود. الکترونیکی شدن اقدامات بسیاری از مشکلات و هزینه ها را کاهش خواهد داد. اجرای نسخه الکترونیک قطعا کسورات را کم و هزینه ها را جبران خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.