برنامه ملی دمانس در مراحل نهایی خود قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدتقی جغتایی در "همایش مجازی نگاهی نو به مسئله سالمندی در ایران" ضمن تبریک هفته سالمند گفت: بنابر دلایل مختلفی طی دو دهه گذشته نیاز به خدمات توانبخشی افزایش یافته است که دو علت مهم آن که در صدر قرار می‌گیرند یکی افزایش امید به زندگی و دیگری افزایش بیماری‌های غیرواگیر است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با تاکید بر لزوم مداخله به موقع امر توانبخشی در سلامت سالمندان ادامه داد: از سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جهانی بر این مهم تاکید دارد. از دیگر تاکیدات این سازمان ادغام خدمات توانبخشی در حوزه سلامت و وزارت بهداشت بود که در کشور ما اجرایی شد و ارائه خدمات توانبخشی در خدمات سلامت ادغام شد.

وی افزود: با گسترش خدمات توانبخشی در حوزه سلامت علاوه بر سهل شدن دریافت خدمات توسط سالمند، امر مهم‌ پیشگیری نیز دنبال می‌شود. از سوی دیگر طراحی این سیستم با گسترش آن در بحث نظام ارجاع و تدوین و ابلاغ بسته‌های خدمتی توانبخشی توانست تا حد زیادی بیانگر اهمیت امر توانبخشی در سلامت سالمندان باشد.

به گزارش ایسنا جغتایی در پایان گفت: اختلال دمانس را در سنین سالمندی دغدغه‌ای مهم است، با پیشنهاد اداره سلامت روان وزارت بهداشت برنامه ملی دمانس طراحی شده است که در مراحل نهایی خود قرار دارد، بر اساس این برنامه موظف به شناسایی زودتر این اختلال هستیم، از این رو پیشگیری، غربالگری به موقع و ارائه خدمت به موقع به سالمند مبتلا به اختلال دمانس در اولویت قرار خواهد گرفت، ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان ضروری است، در این زمینه ستاد علوم و فناوری شناختی کار ارتقای غربالگری را از طرق مختلف مجازی و... دنبال می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.