بستری‌های کرونا اوج گرفته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی درباره وضعیت بیمارستان‌های کشور با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا گفت: بیماران کرونایی عمدتا در بیمارستان‌های اصلی و ارجاعی شهرها بستری می‌شوند. حال باید توجه کرد که این بیمارستان‌ها حتی قبل از دوره کرونا هم، معمولا اشغال تخت‌های بالا و شرایط سختی داشتند و قبلا هم در درجاتی دچار کمبود تخت به ازای نیرو و کمبود پرسنل به ازای تخت بودیم.

وی افزود: اکنون که بیماران کرونایی اضافه شدند و تعدادشان بسیار قابل توجه است، اکثر تخت‌های بیمارستانی و اکثر تخت‌های مراقبت‌های ویژه از سوی مبتلایان به کرونا اِشغال شده‌اند. در ماه‌های گذشته تعدادی از بیماران ما که مبتلا به بیماری‌های دیگر بوده‌اند، به دلیل مشکلات ناشی از کرونا نمی‌توانستند بستری شوند و یا با نوبت بستری می‌شدند، در حال حاضر که تعداد بستری مبتلایان به کرونا اوج گرفته، به ویژه در تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بیمارستان‌های ارجاعی، دچار مشکل قابل توجهی شده‌ایم. ضمن اینکه با فرسودگی نیروی انسانی مواجهیم. 

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هفت تا هشت ماه است که نیروی انسانی ما در بیمارستان‌ها با تمام قدرت و قوا دارند کار می‌کنند. ضمن اینکه برخی از تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی خارج از ظرفیت‌شان از آن‌ها استفاده می‌شود، تجهیزاتی مانند دستگاه‌های سی تی اسکن، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور. این تجهیزات هم با توجه به قدمتی که داشتند، بعضا دچار از کارافتادگی شده و یا نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند که این هم موضوع و چالش بسیار مهمی است.

به گزارش ایسنا وی در پایان در خصوص میزان نیاز به بیمارستان‌های صحرایی یا نقاهتگاه‌ها برای بستری بیماران بدحال مبتلا به کرونا گفت: امیدواریم به آن شرایط نرسیم. البته تجربه گذشته ما نشان داد که نقاهتگاه چندان مورد لزوم نیست و مورد استقبال هم قرار نمی‌گیرد. اگر خدایی نکرده به چنین تخت‌هایی نیاز پیدا کنیم، باید آن تخت‌ها با امکانات بیمارستانی باشند و حداقل دارای اکسیژن ساز برای هر فرد، وسایل کمک تنفسی و سایر تجهیزات مورد نیاز باشد که البته این موضوع تامین و اجرایی کردن این تجهیزات و چنین تخت‌هایی را دشوار می‌کند، البته بخش‌های مختلف اعم از نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و... از ابتدای شیوع کرونا کمک کرده‌اند. به عنوان مثال بیمارستان بقیه الله از ابتدای شیوع بیماری کمک می‌کنند و ممکن است کمک‌های بیشتری هم نیاز باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.