جهش کروموزومی کرونا و افزایش قدرت سرایت ویروس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با اشاره به تعطیلات پیش رو، گفت: توصیه می‌کنم آنهایی که قصد سفر دارند آمار دو روز اخیر مبتلایان و جانباختگان کرونا را مرور کنند تا متوجه شوند در هر دو مورد ابتلا و فوتی رکورد زده‌ایم، تصور می‌کنم اگر عده‌ای بروند سفر و برگردند، دیگر تخت خالی برای مداوایشان نخواهیم داشت و بعید نیست که مجبور به بازگشایی نقاهتگاه‌ها شویم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: اغلب بیمارستان‌ها تخت خالی برای بستری بیمار مبتلا به کرونا ندارند، ۱۰۵ بیمارستان در تهران بیمار کووید۱۹ بستری می‌کنند و این در حالی است که وضعیت سایر نقاط کشور از تهران هم بدتر است. طی روزهای اخیر یکی از مسئولین از استان مازندران با من تماس گرفت و التماس و تمنا می‌کرد هنگام صحبت با رسانه‌ها از مردم خواهش کنیم به شمال نروند. از سوی دیگر امیدوار هستیم محدودیت‌هایی در ورود خودروها به استان‌های شمالی اعمال شود تا کسانی هم که به توصیه‌ها گوش نمی‌کنند، نتوانند به سفر بروند.
 
وی در خصوص‌ وضعیت کووید۱۹ در استان تهران، تصریح کرد: وضعیت در استان تهران از حالت قرمز هم فراتر رفته است و تصور هم نمی‌کنم محدودیت‌هایی که اعمال شده است بتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس داشته باشد، اجباری شدن زدن ماسک از شنبه در پایتخت عملی بسیار موثر است، اگر مردم رعایت کنند، سفر نروند، فاصله‌گذاری احتماعی را رعایت کنند و...موارد بیماری می‌تواند کاهش یابد اما این موضوع باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولین به صورت همزمان باشد.
 
به گزارش ایسنا مردانی در پایان با اشاره به جهش کروموزومی در ویروس کرونا، گفت: این جهش انتقال ویروس از فرد بیمار به سایرین را تسهیل کرده است؛ به طوری که میران انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر بین ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است. معمولا دیگر بیماران تک نفره مراجعه نمی‌کنند و در یک خانواده ۳ یا ۴ مبتلا داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.