پیگیری و رصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بر اساس داده‌های آزمایشگاهی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری درباره پیگیری و رصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بر اساس دستور رییس جمهوری گفت: در بخش دولتی سامانه "سیب" وجود دارد که ابتلای افراد به ویروس کرونا که در بخش دولتی آزمایش می‌شوند، در این سامانه ثبت می‌شود، سپس بر اساس این نتایج، از فرد مبتلا برای عدم حضور در محل کار، تعهد گرفته می‌شود، این پیگیری در شهرهای کوچک به مراتب ساده‌تر است. زیرا افراد یکدیگر را می‌شناسند و وضعیت بیماری فردی که به ویروس کرونا مبتلا باشد، به راحتی قابل پیگیری است اما مشکلاتی در شهرهای بزرگ در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: البته هنوز جریمه‌ای برای این موضوع که اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیماری خود را پنهان کرده و در محل کار حضور پیدا کند، تعیین نشده است. این جریمه یا هر نوع برخورد باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شود، بر اساس دستور رییس جمهوری، هر شخصی که به ویروس کرونا مبتلا شده، باید وضعیت او از طریق آزمایشگاه‌های خصوصی نیز به محل کار و خانواده فرد مبتلا اطلاع داده می‌شد. برای این موضوع به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد که معاونت درمان هر دانشگاه علوم پزشکی باید نتیجه آزمایش مثبت کرونای افراد را از آزمایشگاه‌های خصوصی هم به صورت روزانه دریافت کرده و مانند بیمارانی که در بخش دولتی شناسایی شده‌اند، پیگیری شوند.

 سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روزانه فرم اطلاعات بیمارانی که تست مثبت کرونا داشتند از آزمایشگاه‌های خصوصی دریافت شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌ شود، همان طور که رییس جمهوری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بارها در ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد، افراد مبتلا به ویروس کرونا نباید بیماری خود را پنهان کرده و در محل کار خود حاضر شوند. وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه، این است که نتایج مثبت آزمایش کرونا را ثبت و وضعیت بیمار را پیگیری کند که این کار در حال انجام است.

به گزارش ایرنا لاری در پایان گفت: هر نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا که بیماری خود را پنهان کرده و در محل کار حاضر می‌شود، در اختیار وزارت بهداشت نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این زمینه ساز و کار لازم را تهیه کند، پروتکل‌های بهداشتی بازگشت به کار نیز وجود دارد و بازرسان بهداشت محیط و کار بر این موضوع نظارت می‌کنند. اگر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در محل کار حاضر شود، کارفرما مسئول است. در این زمینه برخورد با کارفرما نیز انجام شده است. شغل و محل کار افراد هنگام انجام تست کرونا ثبت می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.