دستورالعمل خدمات تله مدیسین "پزشکی از راه دور" ابلاغ شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی درباره اجرای خدمات تله مدیسین یا دوراپزشکی بر اساس دستور وزیر بهداشت گفت: برای کاهش مراجعه بیماران پرخطر و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن به مراکز درمانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل خدمات تله مدیسین را ابلاغ کرده است. این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های این برنامه هستیم تا اجرا شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای مقابله با کرونا این است که مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و ماسک زدن در اماکن عمومی را رعایت کنند. در نتیجه همه تلاش ما این است که بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت نیز برای دریافت خدماتی که می‌توانند به صورت غیر حضوری دریافت کنند، کمتر به اداره‌های کل و دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و سعی کنیم پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت که عمده آنها مبتنی بر حفاظت‌های فردی است را رعایت کنیم.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ناچار هستیم که در شرایط موجود به سمت الکترونیکی شدن فرآیندها و ارائه خدمات پیش برویم. باید توجه داشت که ارائه خدمات درمانی به صورت الکترونیک در ابتدا به دلیل عدم آشنایی با این سیستم دچار تداخل و مشکلاتی می‌شود، ولی در بلند مدت بیمه‌شدگان و مراکز درمانی از آن سود خواهند برد. البته در صورت شلوغ بودن، مراکز درمانی و داروخانه‌ها می‌توانند به روش قبل هم اقدامات را انجام داده و بعد از ارائه خدمت نسبت به ورود اطلاعات اقدام کنند.

به گزارش ایرنا رضایی در پایان گفت: همه تلاش ما این است که مشکلات مکانیزه شدن فرآیندها هر چه سریع‌تر برطرف شود تا تمام مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد بتوانند بر اساس ان اقدامات را انجام داده و مردم از جابه‌جا کردن کاغذ و دفترچه‌های بیمه خودداری کنند، در همین زمینه، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستانی نیز یکی از اقدامات مهم محسوب می‌شود که تبادل کاغذ و خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

پایان پیام/

مطالب مشابه