اکنون شیوه جریمه کردن افراد  فاقد ماسک، چگونه است؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کاظم دلخوش با اشاره به شرایط نامطلوب شیوع کرونا ویروس در کشور گفت: بنیه اقتصادی مردم ما ضعیف است، اینکه بخواهیم با تعطیلی بازار آن هم با وجود کرونا به مردم فشار وارد کنیم برای تمامی افراد امکان پذیر نیست، مگر افرادی که به دلیلی توان مالی مساعد بتوانند حتی با تعطیل کردن‌ کسب و کار خود هزینه های زندگی را برای مدتی تامین کنند ،البته باید به این مهم نیز توجه کرد که در کنار این موضوع امکانات بهداشتی ما کم بوده و هزینه های مرتبط با این حوزه نیز زیاد است.

وی افزود: تمرکز ما باید بر فرهنگ سازی مقابله با کرونا باشد، متاسفانه برخی به رعایت پروتکل ها توجه نمی کنند، بر همین اساس صدا و سیما نیز باید در همین زمینه تلاش کند و در جهت فرهنگ سازی رعایت پروتکل ها قدم های موثری بردارد، موضوع مهم دیگر نظارت بر اماکنی است که مردم به آنها مراجعه می کنند، باید بر این اماکن در خصوص رعایت پروتکل ها نیز نظارت شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس لازمه پرهیز از سفرهای غیرضروری را فرهنگ سازی دانست و گفت: امکان اینکه جلوی تردد همه را برای سفر کردن بگیریم وجود ندارد، برای مثال بستگان برخی افراد در دیگر شهرها سکونت دارند یا دارای املاکی  در دیگر استان ها هستند این مباحث خود موجب سفر کردن افراد می شود از سوی دیگر عده ای هم سفرهای ماموریتی دارند، اگر به خوبی فرهنگ سازی شود مشکل بهتر حل می شود.

به گزارش ایسنا دلخوش در پایان تصریح کرد: در خصوص عدم رعایت پروتکل ها جرم انگاری کردند درحالی که ساز و کار اجرایی آن هم باید مشخص شود، اکنون شیوه جریمه کردن افراد  فاقد ماسک است چگونه است؟ افراد که مانند خودرو پلاک ندارند یا همه در آن زمان کارت ملی همراه ندارند، این موضوع از مباحثی است که نیاز به بررسی و پختگی بیشتر دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.