افرادی که اختلالات تنفسی حاد در زمینه آسم دارند نباید ماسک بزنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی معین گفت: افرادی که اختلالات تنفسی حاد در زمینه آسم، بیماری مزمن تنفسی یا بیماری‌های قلبی ریوی شدید دارند، نباید ماسک بزنند، لازم است همه مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، فاصله اجتماعی را حفظ کنند، دست‌ها را مرتب بشویند و از زدن دست به صورت خودداری کنند. همچنین زدن صحیح ماسک و تعویض آن پس از چند ساعت اهمیت دارد، در غیر این صورت آلودگی ماسک، خود می‌تواند باعث بیماری شود یا اینکه کارکرد اصلی خود را از دست بدهد و باعث انتقال ویروس شود.

وی افزود: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند نیز باید ماسک بزنند اما اگر ماسک زدن، علائم آنها را تشدید می‌کند بهتر است در خانه بمانند و اگر شاغل هستند از شرایط مرخصی و دورکاری استفاده کنند. اگر علائم آلرژی بینی و سرماخوردگی مانند عطسه، خارش و آبریزش از بینی و یا سرفه تشدید شود، در صورت ناقل بودن فرد، می‌تواند آن ویروس را به اطرافیان انتقال دهد، بنابراین معالجه آلرژی، آسم و یا سرماخوردگی با نظر پزشک معالج ضروری است.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های آلرژی تنفسی و آسم و کرونا، گفت: تمایز بین این دو به جهت آنکه هر روز ابعاد بیشتری از ویروس کرونا کشف می‌شود، سخت است اما می‌توان عطسه، خارش و آبریزش بینی و چشم را از مهم‌ترین علائم آلرژی برشمرد، تب در آلرژی‌ها وجود ندارد اما همراهی آن با سرفه و تنگی نفس و گلودرد و در برخی موارد از دست دادن حس بویایی و چشایی و حتی شنوایی به نفع تشخیص عفونت ویروسی کووید ۱۹ است.

به گزارش مهر معین در پایان گفت: آلرژی معمولاً مزمن است و از مدت‌ها قبل وجود داشته و علائمی دارد که طی هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بروز پیدا کرده و معمولاً سابقه خانوادگی آلرژی و یا آسم هم وجود دارد اما اگر فردی علائم آلرژی را به تازگی تجربه کرده باید با پزشک متخصص خود حتماً مشورت کند و احتمال بیماری کرونا را در نظر داشته باشند، استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.