۹ استان در شرایط هشدار کرونا قرار دارند
به گزارش پایگاه خبری زشکان و قانون (پالنا)، علی ربیعی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌ها باید به بالای ۹۰ درصد برسد، گفت: تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است. از همه مادران باردار می‌خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به فشارهای سنگینی که به کادر درمان کشور وارد می شود گفت: از همه هموطنان می‌خواهیم با مراعات پروتکل‌ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه‌ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند، ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان کشور درگذشت دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده آن مرحوم و همه بازماندگان و خانواده بهداشت و درمان تسلیت می‌گویم.

وی درباره اظهارات اخیر "ایرج حریرچی" معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه شمار جانباختگان کرونا بیشتر از دو برابر آمار اعلام شده است افزود: اظهارات آقای حریرچی جدید نبود و فقط به علت زمانی این اظهار نظر مطرح شد، خوانش جدیدی از آن استنباط می‌شود، پیش از این هم این موضوع از سوی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده بود. اما بحث این است که در ستاد ملی مبارزه با کرونا طبق پروتکل‌های جهانی مسائل لازم گفته می‌شود از طرفی حساسیت تست‌های کرونا نیز ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

ربیعی خود او برای اطمینان از منفی بودن کرونا ۲ بار در فاصله ۴۸ ساعت تست داده است تصریح کرد: این روال حساسیت تست‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در دیگر کشورها نیز وجود دارد و تا امروز تست‌هایی که  ۱۰۰ درصد توانایی پاسخ دارند، نداشتیم،بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های سازمان بهداشتی جهانی، فقط مواردی که تست پی سی آر آنها مثبت می‌شود فوت کرونایی محسوب می‌شوند و پیش از این نیز در جلسات قبلی به این موضوع اشاره کرده بودم. اما آنچه که دوستان گفتند برای افزایش هوشیاری در جامعه بوده است در عین حال می‌توان این آمار را هم در اعدادی ضرب کرد.

به گزارش ایرنا دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در پایان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به ویژه در ادارات افزایش یافته است تصریح کرد: در مراکز عمومی که مسوول وجود داشته و قابلیت نظارت و تنبیه نیز بوده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش صنعت و خدمات عمومی بالا بوده و در نانوایی‌ها و بانک‌ها نظارت و سختگیری بیشتری صورت می‌گیرد. ولی رعایت مسائل بهداشتی هنوز رضایت بخش و کافی نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.